מחירון הריסת מבנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מחירון הריסת מבניםעבור הריסת מבנים אין מחיר אחיד. למעשה, יש הרבה משפיעים על המחיר ולכן, כדי לקבל מחיר מבעל מקצוע עליו להגיע למקום ולבחון את כל הנתונים המשפיעים על המחיר, מהיקף העבודה ועד לעובי בטון. תהליך הריסת מבנה כולל מספר שלבים אשר מיועדים לצורך מזעור נזקים. יש לעקוב אחר כל התקנות הקבועות בחוק, לקבל את ההיתרים והאישורים הנדרשים ורק לאחר מכן להתחיל בעבודות ההריסה.

מחירון הריסת מבנים – סוגי הריסות מבנים:

  • הריסת בית פרטי – כאשר מדובר על הריסת בית פרטי התהליך הוא פחות מורכב ברוב המקרים. כאן אנחנו כמובן צריכים עדיין להיעזר בבעל מקצוע שיש לו את ההסמכה לביצוע המלאכה – מהנדס בנייה וקבלן בטון. ישנן שיטות שונות אשר יכולות להתאים להריסת מבנים פרטיים, ניתן יהיה להשתמש בכלים הנדסיים כאשר יש גישה לכך, בקבלן ניסור בטון ועוד. ברוב המקרים הסיבה להריסת בית פרטי היא בשביל בנייה מחודשת, לכן נדרש כאן גם להכשיר את הקרקע. המחיר להריסת מבנה פרטי נע בטווח של 250  ש"ח ועד 400 ש"ח ומעלה למ"ר.
  • הריסת מבנה לא חוקי – כאשר מדובר על מבנה לא חוקי, נדרש לקבל צו הריסה. ברוב המקרים יהיה מדובר על הריסה של מבנה שעומד ללא היתרים ולכן, יש צורך לפנות ולהרוס אותו. המחיר של הריסת מבנים לא חוקיים מושפע בעיקר מסוג הבנייה, כאשר מדובר על בנייה מאלמנטים קלים התהליך יהיה פשוט יותר. עם זאת, כאשר מדובר על בניה של בטון והמבנה כולל ממ"ד, כאן התהליך הוא מורכב יותר. יש הבדלים כמובן בין מבנה קומות ובין בית פרטי, כאן המחירים נעים בטווח של 150 ש"ח עד 400 ש"ח.
  • הריסת מבנה מסוכן – פעמים רבות מבנים עומדים להריסה בגלל שהוא מסוכנים לדיירי המבנה וכמו כן, לעוברי אורח. כדי להרוס מבנה לא מסוכן צריך לקבל את ההיתרים הנדרשים. מי שמכריע אם מדובר על מבנה מסוכן או לא הוא מהנדס הבנייה וזאת לאחר בדיקה כוללת של המבנה. גם כאן, האלמנטים אשר קושרים את המבנה ישפיעו על המחיר. בנוסף, ככל שהיקף ההריסה רחב יותר, כך המחיר למ"ר פוחת. יש לקחת בחשבון גם מקרים בהם מדובר על מבנה שבנוי בבניה טורית, לצורך כך יש לחזק את המבנה הצמודים. כאן התהליך עשוי להיות יקר יותר, המחיר ינוע בטווח של 250 ש"ח ומעלה לכל מ"ר.
  • חידוש עירוני – במקרים רבים נרצה להרוס מבנים כדי להכשיר את הקרקע ולמקם עליהם מבנים חדשים בשל חידוש עירוני. הריסת מבנה בשיטה זו כוללת ליווי של קבלן בטון, הריסת מבנה באמצעות פיצוץ ממוקד והריסת מבנים באמצעות כלים הנדסיים. גם כאן, אנחנו נדרשים בכל האישורים הכתובים בחוק והיתר מטעם הרשות המקומית. ברוב המקרים מי שאחראי על האירוע הוא הקבלן אשר מתכוון להכשיר את הקרקע ולהקים מבנה חדש עליה. כאן המחיר משתנה בהתאם להיקף גודל הבנייה הקיימת. לדוגמא, כאשר מדובר בניין המחיר נע בטווח של החל מ-250 ש"ח למ"ר ואילו כאשר מדובר על מבנה סטנדרטי, המחיר יהיה החל מ-300 ש"ח. כמובן שהמחיר נתון לשינוי בהתאם לעוד פרמטרים כמו סוג הבנייה, האם מדובר על מבנה פלדה, בטון, מספר קומות, פינוי פסולת ועוד.

הריסת מבנים מחירים – כיצד נקבע המחיר?

אחרי שהסברנו באופן כללי על מחירון הריסת מבנים, הגיע הזמן להיכנס לפרטים היותר קטנים. ריכזנו עבורכם מחירון הריסת מבנים הכולל גם הריסה חלקית וגם הריסה כוללת של מבנה. המחירים גם כאן נתונים לשינוי, לא ניתן לאמוד באופן מדויק מחיר של הריסת מבנה בשל כל הנתונים שעשויים להשתנות בין מבנה למבנה. לפניכם מחירון הריסת מבנים:

הריסת מבנים מחירים:

סוג הריסה מחיר למ"ר הערות
הריסת קיר בלוקים 100-150 ש"ח קבלן ניסור בטון מבצע את העבודה
קירות משותפים 100-140 ש"ח מותנה באישור שני הצדדים
הריסת קירות בטון 100-150 ש"ח קבלן ניסור בטון אחראי על ביצוע העבודה
הריסת קירות גבס 50-120 ש"ח
הריסת תקרה 50-140 ש"ח המחיר מתייחס לתקרות בשטח העולה על 60 מ"ר
הריסת חדר אמבטיה 100-150 ש"ח כולל פינוי פסולת
הריסת מבנה שלם 220-350 ש"ח המחיר כולל פינוי פסולת
הריסת מבנה מבטון 250-400 ש"ח הריסה ממוקדת בשיתוף קבלן בטון
הריסת בניין 250-500 ש"ח בהתאם לשיטת ההריסה

נתון נוסף המשפיע על מחירון הריסת מבנים הוא גם עובי בטון. לדוגמא, אם ניקח את המחיר של בטון בעובי של 10 ס"מ לעומת בטון בעובי של 30 ס"מ נוכל לראות פער מחירים העומד על כ-50 ש"ח למ"ר. הסיבה לכך היא שכאן נדרש בכלים יותר עוצמתיים ובעבודה יותר ממוקדת. לכן, חשוב לקבל מספר הצעות מחיר מבעלי מקצוע מנוסים אשר יכולים לאמוד את העבודה ולתת מחיר לפי פרויקט הכולל מחולל חשמל, פינוי פסולת וכל יתר הגורמים המשפיעים על המחיר.

הריסת מבנים מחיריםאולי יותר משציפתם, עסקי הריסת המבנים משגשגים. לא שמישהו במדינה שלנו אוהב להרוס…. אלא זו פשוט מגמה לפיה הורסים בשביל להקים מחדש דברים טובים יותר. אתם בוודאי מכירים את זה בתור 'פינוי בינוי' או כחלק מפרויקטי התחדשות עירונית. זאת אומרת ישנם עוד סיבות בגינם הורסים בתים, למשל בעקבות בניה בלתי חוקית והוצאת צו הריסה כנגד הבניין או כאשר עקב ליקוי בטיחותי בבניין, יש צורך לפנות את הדיירים ולהרוס אותו למען ביטחונם, אבל לרוב מדובר על תהליך יזום ומתוכנן מראש (ככלל, הריסת בניינים חייבת להיות מתוכננת, מחושבת ומדויקת).

אז בעולם בו בישראל יש אלפי בתים המיועדים להריסה, מהי נקודת המוצא של הריסת מבנים מחירים וכיצד הם נקבעים?  האמת היא שמדובר על שאלה מורכבת ואין תשובה אחת. היא מורכבת כי עולם הריסת המבנים הוא מורכב ולכל בית או לכל אתר הריסה מאפיינים ייחודיים לו, שיטה אחרת שיש להשתמש בה, עוצמה שונה שצריכה להיות מופעלת ועוד פרמטרים ומשתנים רבים המשפיעים על הריסת מבנים מחירים.

הפרמטרים של הריסת מבנים מחירים

הנה מקצת הגורמים השונים שיכולים להשפיע על המחיר הסופי בעת קבלת הצעת מחיר לקראת הריסת מבנה. בראש ובראשונה נמצא גולד המבנה או היקף הפרויקט. באופן טבעי, מבנה גדול וגבוה יותר קשה להרוס וגם נזדקק לכלים יותר כבדים ויקרים. בחלק מן המקרים, דווקא בתחשיב סופי, פרויקט גדול יהיה יקר אבל יכול להוזיל את המחיר למ"ר, משום שקבלנים וחברות הריסה אוהבים פרויקטים גדולים). זה המקום לציין שבעולם הריסת מבנים מחירים ננקבים במחיר למ"ר.  

סוג המבנה חשוב גם הוא. גם סוג הבניה וחומר הבניה. אין דין הרס של מבנה בלוקים פשוט למבנה עשוי כולו בטון או להריסת ממ"ד. יש חשיבות גם לכמות הפסולת ולצורך לפנות אותה מן השטח (עוד נרחיב בנקודה זו). וכמובן לטכניקת ההריסה או אופן הפירוק הנדרש. בנקודה זו לרוב אנו מדברים על שיטת ההריסה. האם בניסור באמצעות יהלום, שיטה מאוד מדויקת ואיטית העושה שימוש בכלים קטנים ופשוטים יחסית  או שמא בהבאת ציוד צמ"ה (ציוד מכני הנדסי כבד), כגון מנופים, כדורי הרס, דחפורים וכד'- שהם קשים יקרים יותר (אגב, לא כל החברות מחזיקות ציוד מכני כבד ובטח שלא לכולם יש המיומנות הנדרשת להפעיל אותו בהצלחה ובבטחה. עליכם לוודא, שבמידה ונדרש ציוד כזה, יהיה ידע וניסיון בדבר לחברת ההריסה עימה אתם מבקשים להתקשר).

ישנה חשיבות רבה גם למידת המסוכנות של הפרויקט או לרמת המורכבות שלו. בד"כ הריסת מבנים ישנים נחשבת מסוכנת יותר ודורשת הערכות אחרת. גם למיקום של המבנה המיועד להריסה משמעות רבה ובמיוחד היכולת לגשת אליו בצורה נוחה (עבור כלל הכלים הנדרשים)

איך להתמצא בעולם הריסת מבנים מחירים?

מכיוון שיש כל כך הרבה משתנים וכל כך הרבה  אפשרויות קשה מאוד לנקוב בסכום מדויק. המקובל הוא שהריסת מבנה פרטי פשוט תנוע החל מ-400 ₪ למטר והריסת קיר בודד (לרוב כחלק משיפוצים, בד"כ באמצעות קידוח או ניסור בבטון), יעלה החל מ- 200 ₪ למ"ר). ברחבי הרשת מפורסמים מידי פעם מחירונים שונים וכמובן שווה לעיין בהם. אנו מציעים לכם לפנות אל מומחי האתר שלנו ולקבל תמונה מדויקת יותר, הן על פי הצרכים שאתם באמת צריכים והן על פי המשתנים המיוחדים של האתר שלכם. נוכל לקשר אתכם גם לחברות וקבלני הריסה מקצועיים, איכותיים ומיומנים.

ככלל, נכון תמיד לעשות השוואת מחירים. וכמו בכל פעם שעושים השוואת מחירים גם לוודא כי הריסת מבנים מחירים הנוגעים לאותם פרמטרים. כך למשל יתכן ובשני המקרים תקבלו הריסה של מבנה 3 קומות אבל הצעה אחת תכיל מערכת להשקעת אבק וכן תכלול את עלות פינוי פסולת הבניין והשנייה לא תכלול זאת. לאחר השוואת המחירים, בדקו גם המלצות של לקוחות על החברה או קבלן ההריסות ולמדו על שביעות הרצון של הלקוחות. נתון חשוב וכזה שכנראה אין לו תחליף, הוא עניין הניסיון וכדאי להביא גם אותו בחשבון.

ככלל, כדאי לזכור שהריסת מבנים דומה מאוד לבניית מבנים. לא רק בכך שהיא צריכה להיעשות בצורה מדויקת אלא כי בכל הנוגע לקבלת הריסת מבנים מחירים אסור להסתנוור מהצעות נמוכות מידי או מגוחכות באופן מוגזם. הרי לא הייתם מעלים על דעתכם לקחת קבלן שנותן לכם הצעה מצחיקה. ישר הייתה נדלקת אצלכם נורה אדומה. כך גם בכל הקשור לעולם ההריסה. הצעה נמוכה מידי, כנראה מסתירה עיגול פינות ובעולם כל כך מורכב, הדורש בטיחות מקסימלית אסור לקחת את הסיכון.

הריסת מבנים מחירים ומחיר הפינוי

חלק חשוב מאוד בתהליך הריסת מבנים, שלצערנו רבים מזלזלים בו, הוא נושא פינוי פסולת הבניין. כאשר אנו הורסים מבנה כלשהו, נוצרים הררים של פסולת. לרוב היא תהיה עשויה מברזל, פלדה, בטון, אבן, שיש וגם פלסטיק ועץ. פסולת זו היא כבדה מאוד. לעיתים יהיה מדובר בגושי ענק של בטון שנתקו מהמבנה עקב הלחץ שהופעל עליו בתהליך ההריסה. יהיה צורך לפורר אותם בשטח על מנת לפנות אותם.

ומדוע כל כך חשוב לפנות את פסולת הבניין? הסיבה הראשונה היא פשוטה: הר פסולת הבניין פשוט מפריע להקמת המבנה החדש המיועד. יש צורך לנקות את השטח טרם יתחילו עבודות החפירה והבניה. הסיבה השנייה והחשובה לא פחות נוגעת למצב האסתטי והתברואתי והבטיחותי. פסולת בנין זו מסוכנת ומפריעה. אי מכילה כל מיני חומרים שבהיותם חשופים ומפוזרים מהווה סכנה לאנשים מהסביבה ולפועלים באתר עצמו. לעיתים יהיו שם גם חומרים מסוכנים לאדם מבחינה בריאותית (למשל אסבסט שנחשב מסרטן). לכן הריסת מבנים מחירים חייבת לכלול גם פינוי של הפסולת. ברמת הביצוע זו אחריות של הקבלן אבל האחריות הראשית היא שלכם. זהו למעשה חוק, הקובע כי גם אי אפשר לפנות את הפסולת לאן שרוצים. חייבים לעשות זאת רק לאתר מוסדר ומאושר לקליטת פסולת בנין.

קראו עוד: הריסת מבנים זולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן