קבלני הריסת מבנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

קבלני הריסת מבניםקבלני בנייה עוסקים במגוון תחומים הקשורים לענף הבנייה, ובניהם אפשר למצוא גם קבלני הריסת מבנים העוסקים בתהליכים של פירוק והריסת מבנים קיימים. אנשי מקצוע אלו מתמחים בפירוק והרס של מבנים, כאשר קיימים הבדלים מהותיים בין תהליכי הפירוק וההריסה.

פירוק מבנה מתייחס למעשה לתהליך ממוקד ומחושב המאפשר להסיר חלקים שלמים מהמבנה, ואילו הריסת מבנה מתייחס לתהליך הרס כללי ואגרסיבי שנועד להשלים באופן מלא את המבנה העומד. כיוון שמדובר על עבודה מורכבת שדורשת דיוק ומקצועיות, חשוב למצוא את קבלני ההריסה המומחים ביותר לביצוע עבודת ההריסה הדרושה.

למה צריך להרוס מבנים ומי יכול לבצע את העבודה?

הריסת מבנים נועדה למוטט ולהשמיד באופן סופי מבנים עומדים וקיימים, כך שלא יישאר מהם זכר והשטח עליו הם עומדים יהיה נקי. פעולת ההריסה מאפשרת להרוס מהיסוד כל סוג של מבנה קטן או גדול, וכן גם שטח בנוי שלם שמיועד להריסה מסיבות כאלו ואחרות.

הסיבות להרס של מבנים יכולות להיות רבות ומגוונות, ועליהן נרחיב באופן מלא בהמשך, אך חשוב לזכור שאת עבודת ההריסה רשאים לבצע רק בעלי מקצוע מתאימים לכך. מדובר על קבלני הריסת מבנים שיש להם את הידע המקצועי, ניסיון בשטח והכלים המתאימים לבצע את עבודות הפירוק וההריסה על פי המטרה של בעלי המבנה. 

הריסת מבנה מסוכן

אחת מהסיבות להריסה ופירוק של מבנים היא מטעמים בטיחותיים, או במילים אחרות סיבות הנדסיות. במקרים כאלו מדובר על מבנים שמהווים סכנה בטיחותית מעצם היותם עומדים, אם כתוצאה מבלאי של המבנה שמציב אותו בסכנת קריסה, הצטברות סדקים ביסודות המבנה המעלים את החשש לקריסתו וכל סיבה בטיחותית אחרת המציבה את מאכלסי המבנה בסכנה ממשית.

נוסף לאנשים שמאכלסים את המבנה והסכנה שנשקפת להם, הריסה של מבנה מסוכן נוסעת גם מהחשש לפגיעה בסביבה הקרובה לשטח בו המבנה ניצב, כאשר קריסה שלו עשויה לגרום נזק בלתי הפיך למבנים שנמצאים בסביבתו. לפני ההחלטה על הרס של מבנה מסיבות בטיחותיות, מגיע מהנדס מבנים מוסמך לבחון את המבנה ולהעריך את מצבו ומסוכנותו – ורק לאחר מכן מתקבלת ההחלטה האם הוא צריך להיהרס מהיסוד באמצעות עבודת פירוק מבוקרת על ידי קבלני הריסת מבנים.

כיוון שמדובר על מפגע סביבתי ובטיחותי, בדרך כלל עבודת ההריסה של מבנים מסוכנים נעשית באופן מהיר כדי למנוע נזק לסביבה וסכנת נפשות.

הריסת מבנה לצרכי שדרוג

סיבה נוספת ונפוצה להחלטה על הרס מבנה נובעת מצורך בשיפור המבנה, כאשר שדרוגו של המבנה הקיים לא מתאפשר באמצעות עבודות שיפוץ. לרוב יהיה מדובר על הרס יסודי של מבנה ישן או כזה שלא מתוחזק טוב, מתוך מטרה להקים במקומות מבנה חדש ומשופר יותר עבור האנשים המאכלסים אותו.

ניתן לראות ברשויות מקומיות הרס נרחב של מבנים ישנים המתבצע כחלק מתהליכי פינוי-בינוי, שאלו מתקבלים לאחר החלטת הועדה המקומית של הרשות בנוגע לשיפור חיי הדיירים במקום. במקרים כאלו עבודת ההריסה תעשה בצורה מחושבת, לעיתים מתוך מטרה לשמר כמה שיותר את חלקי המבנה הקיים לצורך שימוש עתידי בהם למבנה החדש או למבנים אחרים.

לאחר הרס המבנה ופינוי פסולת הבניין לאתר הטמנה מתאים, יתחילו עבודות בשטח להקמת מבנה חדש ומשודרג שגם ינצל את כל שטח הקרקע עליו הוא ניצב. בבנייני מגורים בערים מרכזיות ניתן לראות איך באמצעות הריסת מבנים אפשר להקים במקומם מבנים חדשים, מרווחים ואיכותיים יותר המתאימים לדרישות החיים המודרניות של היום עם מרפסות גדולות, חניות פרטיות צמודות וחללים מרווחים יותר בתוך המבנה. 

הריסת מבנה לא חוקי

הריסת מבנים יכולה להתבצע גם במסגרת החלטות חוקיות/משפטיות, כאשר יזמים או אנשים פרטיים מקימים מבנה בשטח רשות מסוימת ללא קבלת היתרים מתאימים לכך. כיוון שכל מבנה מוכרח להחזיק בהיתר בנייה מתאים ולעמוד בתנאים שהוצבו לתהליך הבנייה, כל חריגה שנעשית בעבודות הבנייה מחייבת את בעלי הנכס להוציא היתרים חדשים כדי להימנע מקבלת סנקציות על חריגות בנייה.

במקרים בהם מתגלות חריגות בנייה משמעותיות, וכן לאחר סירוב בעלי הנכס לפרק את המבנה או תוספת הבנייה הלא חוקיים, הסנקציה המשמעותית ביותר שננקטת היא הרס של מבנה כתוצאה מבנייה לא חוקית. פעולת ההריסה היזומה תהיה בהחלטת הרשות המקומית בו המבנה נמצא, ולרוב תתבצע בצורה חלקית כדי שבעל הנכס ייקח את האחריות המלאה על כך.

מהן שיטות ההריסה בהן משתמשים קבלני הריסת מבנים?

בין אם מדובר על הרס חלקי או מלא של מבנה, קבלני הריסת מבנים מתכננים את תהליך ההריסה בהתאם לסיבה המובילה להריסה, מצב המבנה ומיקומו, מצבו ההנדסי בסמוך לפירוק ועוד מגוון פרמטרים אחרים. בהתאם לבדיקה שהקבלן מבצע בשטח, מתקבלת ההחלטה באיזו שיטה יש לנקוט כדי לבצע את ההריסה המבוקרת.

שיטה ראשונה כוללת פירוק של המבנה בצורה הדרגתית, תוך הימנעות מפגיעה בחלקים שונים במבנה בהם ניתן להשתמש לאחר מכן. שיטה שנייה כוללת הריסה יסודית ונרחבת באמצעות קידוח המבנה, והשיטה השלישית הינה הריסת מבנה על ידי פיצוץ מבוקר שלו.

קבלן הריסת מבנים

לקבלן הריסת מבנים יש תפקיד קריטי בהליך חידוש עירוני. תהליך הריסת מבנים כולל לא מעט הליכים בירוקרטיים הכוללים קבלת אישורים, תכנון עבודה ושיתוף פעולה עם קבלני משנה. הצורך בהריסת מבנים נובע משתי סיבות עיקריות: חידוש עירוני ומבנים מסוכנים. לפניכם המידע המלא אליו אתם נדרשים לפני שאתם בוחרים קבלן הריסת מבנים.

מהו תפקידם של קבלני הריסת מבנים?

נשמע שדי ברור מה תפקידו של קבלן הריסת מבנים – להיות ממונה על תהליך הריסת המבנה. עם זאת, מדובר על תפקיד שדורש מיומנות וניסיון רב, שכן מדובר בסכנה ממשית בכל מקרה של חוסר מקצועיות. מתוקף תפקידו, קבלן הריסת מבנים צריך להיות אחראי על תוכנית עבודה מסודרת ולפקח שהעבודה מתנהלת בצורה בטוחה ויעילה. כמו כן, עליו לספק את כל הכלים הנחוצים לביצוע המשימה בהתאם ליעדים אשר הוצבו מבחינת זמנים והגדרות. 

לקבלן מבנים טווח תפקידים רחב בכל פרויקט: תכנון, הפעלת ציוד, ניהול צוותים, פירוק מבנה, ניהול פסולת ובדיקת בטיחות סביבתית. ניגע בכל מונח שציינו בצורה זריזה:

  • תכנון – עוד לפני קבלת אישורים לתחילת עבודה על הפרויקט, על בעל המקצוע להגיש תכנון מדויק של הליך העבודה אשר נבחן בידי מהנדסים וגורמי הרשויות במקום. ללא תוכנית עבודה מדויקת וברורה, לא ניתן יהיה להתחיל בתהליך. כדי לבנות תוכנית עבודה מסודרת על בעל המקצוע לבחון את המבנה על כל גורמיו, כולל מבנים סמוכים, תשתיות ועוד.
  • הפעלת ציוד – קבלן הריסת מבנים יכול להיות עם כשירות להפעלת ציוד להריסת מבנים או לעבוד לצד קבלן משנה. הציוד הנדרש הם כלי הנדסה או קבלן ניסור בטון כאשר מדובר על עבודה נקודתית.
  • ניהול צוותים – ישנם כמה צוותים שלעיתים יפעלו במקביל – בעיקר כאשר מדובר על מבנה גדול. לכל צוות יש השלכה על הצוות שלאחריו, ולכן בעל המקצוע צריך לנצח על האירוע בצורה הרמונית כך שהעבודה תתבצע בצורה מהירה, בטוחה ויעילה.
  • פירוק מבנה – פירוק מבנה הוא פעולה נקודתית לצורך פירוק חלקי של מבנה. לרוב פירוק חלקי מבוצע על ידי קבלן ניסור בטון. כמו כן, על קבלן הריסת מבנים להיות אחראי ולוודא שכל התשתיות הוסרו וניתן להתחיל בהריסת המבנה.
  • ניהול פסולת – למה צריך ניהול פסולת? כל הפסולת הנצברת עקב הריסת מבנה בצורה חלקית או מלאה, היא פסולת שחייבת להגיע אך ורק לאתרים מורשים. העלות של פינוי פסולת משתנה ולעיתים כלולה במחיר הפרויקט. על בעל המקצוע לדאוג שאכן הפסולת מועברת לאתרים מורשים כדי להימנע מקנסות.
  • בטיחות – על בעל המקצוע לעבוד בשקיפות מלאה מול הרשות המקומית ולהבטיח שהתהליך מתבצע לפי ההנחיות והתקנים הרלוונטים. כמו כן, עליו לוודא שכל הציוד שנמצא לצורך פעולות ההריסה עובד בצורה תקינה. לרוב ימנה בעל המקצוע אחראי בטיחות.

איך בוחרים קבלני הריסת מבנים? 

בחירת קבלני הריסת מבנים חייבת להיות בהתאם לתקנות הכתובות בחוק, יש לבחור רק בעל מקצוע שיש לו הסמכה מלאה לכך. שימו לב, כמו שנדרשים אנו בהיתר בנייה כאשר אנחנו רוצים להקים מבנה, כך אנחנו נדרשים בהיתר בזמן פירוק. בשביל לבחור קבלני הריסת מבנים ריכזנו לכם שלושה דגשים חשובים:

  • ניסיון – הדבר החשוב ביותר הוא הניסיון של בעל המקצוע, ורצוי גם לרכז את הניסיון בהתאם לפרויקט שלכם. זאת אומרת, אם אתם נדרשים בהריסת מבנה רב קומות, רצוי לבחור קבלן הריסת מבנים שיש לו ניסיון בתחום זה.
  • הסמכה – יש לחקור ולבדוק האם הקבלן בו אתם בוחרים מחזיק בתעודות ורישיונות לעסוק בתחום זה. יש לוודא שהרישיון נמצא בתוקף. כמו כן, מומלץ לערוך מחקר מהיר באינטרנט ולקרוא המלצות וביקורות של לקוחות קודמים.
  • תקציב – בחנו את הצעת המחיר אשר קיבלתם מקבלן הריסת מבנים. חשוב להדגיש, הריסת מבנים הוא לא עניין זול בהכרח אבל יש טווחי מהירים שעומדים מול כל קבלני הריסת מבנים. ריכזנו לפניכם מחירון בהמשך.

קבלן הריסת מבנים – מחירון עבודה

תחום הריסת מבנים הוא תחום רחב, יש הרבה הלשכות למחיר אשר משתנות בהתאם לאופי הפרויקט. לכן, כאשר אתם בוחרים קבלן שיבצע את עבודות ההריסה יש לקחת בחשבון שכל מקרה לגופו. המשפיע העיקרי על העבודה היא מורכבות העבודה והגישה למבנה. ככל שהגישה תהיה מורכבת יותר, כך המחיר יעלה. לפניכם מחירון הריסת מבנים:

 

הריסת מבנה מחיר למ"ר
הריסת בית פרטי, כולל פינוי 90-100 ש"ח למ"ר
הריסת מבנה תעשייתי החל מ-120 ש"ח למ"ר
הריסת בניין 220-400 ש"ח למ"ר
פירוק חלונות החל מ-140 ש"ח לחלון
פירוק חדר אמבטיה החל מ-480 ש"ח למ"ר
פירוק משקוף דלת החל מ-130 ש"ח
שבירת קיר בטון החל מ-230 ש"ח למ"ר
שבירת קיר גבס החל מ-120 ש"ח למ"ר
השכרת שרוול לפינוי פסולת החל מ-700 ש"ח (השכרה שבועית)
השכרת מכולת פינוי פסולת החל מ-700 ש"ח (השכרה שבועית)

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן