הריסת מבנים גדולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסת מבנים גדוליםבישראל מבוצעות מידי יום פעולות הריסת מבנים בהיקף של מאות ואלפים. לא תמיד מדובר על הריסת מבנים גדולים. לעיתים מדובר רק על הריסת קיר אחד, על הריסת חלק קטן מבית לצורך הרחבתו ואפילו על הריסת בית קטן בודד ולעיתים מדובר על הריסת מבנים גדולים ומשמעותיים, בניינים גבוהים ואפילו קומפלקסים שלמים של בטון ופלדה.

בכל המקרים הללו, מגדול ועד קטן, ובניגוד למצופה, עבודת ההריסה דורשת תכנון מדויק ומוקפד וביצוע סדר פעולות שיחול לסייע לא רק בביצוע הריסה מוצלחת אל גם בשמירה על בטיחות העוסקים בפעילות ולא פחות חשוב בשמירה על חיי האנשים השוהים מחוץ לגבולות האתר אבל בסביבה הקרובה. בוודאי כאשר מדובר על הריסת מבנים גדולים, יש צורך בהקפדה יתרה ובבחירת חברת הריסה מוכחת ומיומנת, שכן מדובר לא רק בתהליך בסבוך ומורכב בעל השפעות אדירות אלא גם בתהליך בעל סיכונים וכזה הדורש מיומנויות הנדסיות גבוהות.

הריסת מבנים ומתי נדרש לכך?

הריסת מבנה היא הריסה באמצעות סידרה של פעולות מפוקחות ומתוכננות מראש (בניגוד לתאונות בהן נהרסים דברים) המלווה בחשיבה הנדסית וברצון לשמור על בטיחות מרבית. אין זה משנה אם אנחנו רוצים להרוס רק קיר אחד, להרוס בניה קלה, קיר פנימי או חיצוני, לבצע הריסת מבנים גדולים ואפילו פרויקטיי תשתית גדולים כמו גשרים או קומפלקסים ענקיים. בכל המקרים עבודות ההריסה צריכות להתבצע על פי חוק באופן מסודר ועל פי תקנות הריסת מבנים של הרשות המקומית. 

בניגוד להריסת ארמון חול בים, לרוב המבנים יהיו בנויים משכבות בטון, ברזל ופלדה. כל זה אומר שתהליך ההריסה הוא מורכב, ארוך ואיטי ודורש תכנון מוקדם למציאת השיטה היעילה ביותר לביצוע ההריסה ולהיקף ההרס הנדרש. לעיתים נצטרך להרוס קירות רק במסגרת שיפוץ או שדרוג קטן שאנו מתכננים, לעיתים נרצה להרוס רק חלק מן המבנה מתוך מטרה להרחיב אותו בהמשך ולעיתים נבצע הריסת מבנים גדולים, בעיקר כדי לפנות את השטח לקראת בנית מבנה אחר, חדש, מודרני וגדול יותר. 

חשוב לשים לב שלא כל חברה יכולה לבצע כל פעולה של הריסה. כאשר מדובר על מבנים קטנים ניתן להרוס למשל על ידי קידוח וניסור בטון. שם אומנם משתמשים בציוד מיוחד אבל הוא מיועד רק לפירוק או בריסה של דברים קטנים יחסית. כאשר מדובר על הריסת מבנים גדולים, נדרש לרוב לפעילות עם ציוד מכני הנדסי (המכונה צמ"ה). מדובר על מחפרונים, בולדוזרים, מנופים, כדורי הרס ומכונות הידראוליות אחרות, שיכולות להפעיל לחץ ולהרוס גם מבנים חזקים מאוד. ציוד שכזה אין לכל החברות ולא כולן מיומנות בהפעלתו. לכן, חשוב להתאים בי חברת ההריסות או קבלן ההריסות לאופי והיקף הפרויקט והנדרש ממנו.

אפשרויות הריסת מבנים גדולים

באופן עקרוני יש  מספר דרכים לבצע הריסת מבנים. 3 מהם בולטים מעל כולם. הראשונה היא קידוח וניסור בבטון. פעולה זו עושים באמצעות מקדחי או מסורי יהלום המבצעים חיתוכים בחלקי בטון מרכזיים, כמו קורות או עמודים ולאחר חיתוכם או הסרתם, קל יותר לפרק או להרוס את החלקים הנשענים עליהם. היתרון של קידוח וניסור ביהלום הוא רמת הדיוק הגבוהה, שכן אנחנו בוחרים היכן לנסר ובאיזה כיוון וכן העובדה שהיא פוגעת פחות בחלקים אחרים של המבנה. מנגד לשיטה זו מספר חסרונות כשהראשית שבהם היא שהיא מיועדת בעיקר למבנים קטנים או להרס נקודתי. היא גם אינה תמיד מתאימה לחלקי בטון עבים מאוד ובאופן כללי היא גם יותר איטית משיטות אחרות.

לכן בעת הריסת מבנים גדולים ומשמעותיים יותר, נשתמש לרוב בשיטה השנייה שהיא שימוש בכלים הנדסיים כבדים. כלים אלו שנקראים כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי), הם כלים שונים המסוגלים להפעיל לחץ כבד מאוד על המבנה. משכך, היא אינה מיועדת למקרה שרוצים להרוס רק חלק מן המבנה. היא אינה עדינה ולכן פוגעת בעוד חלקים סמוכים. מנגד, חסרון זה הוא היתרון כאשר רוצים להרוס מבנה בשלמותו. בתהליך הריסת מבנים גדולים נראה לרוב כלים אלו כמו מנופים עם כדורי הרס (כבר פחות פופולארי), כלים הידרוליים כבדים, דחפורים ובולדוזרים ועוד.

השיטה השלישית היא שימוש בחומרי נפץ לצורכי הריסת המבנה. בשיטה זו המבנה יקרוס כולו בבת אחת, אם כי התכנון עצמו ארוך ומורכב שכן נרצה שההרס יהיה מושלם ואם זאת מתוכנן ושכל החלקים יפלו כיאות. דבר זה מצריך ידע מעמיק ואישורים רבים. היא גם עלולה לפגוע במבנים סמוכים והשפעותיה קשות יותר לסביבה מכל דרך אחרת. אלו הביאו לכך שלמעט ברצון להרוס מבנים ממש גדולים או כאלו שבהם פיצוץ הוא המוצא האחרון, מעדיפים לוותר על שיטה זו וכיום היא נדירה מאוד.

להיות מסוגל לבצע הריסת מבנים גדולים

כשם שלא הייתם נותנים לשיפוצניק לבנות גורד שחקים, כך לא כל קבלן רגיל יכול לבצע תהליך של הריסת מבנים גדולים. לצורך כך הוא צריך להעסיק אנשים שמיומנים בהריסת מבנים בסדרי גודל כאלו וכן מיומנים בשימוש בכלים הנדסיים כבדים (וכמובן שעליו להיות בעלים של מגוון כלים כאלו).  הריסת מבנה בטח מבנה גדול היא פעולה הנדסית  מורכבת ולכן גם נדרש ללוות אותה על ידי מהנדסי בטיחות, קונסטרוקטורים ומהנדסי בנין מומחים. חייבים שיהיו כל האישורים וההיתרים לביצוע ההריסה וכי מנהל העבודה והאחראי על הבטיחות, ידאגו לניתוק של כל התשתיות של המבנה וכיהם  יתחמו את סביבת האתר לשמירה על בטיחות העוברים ושבים (בעת הריסת מבנים גדולים זה יכול להיות שטח גדול מאוד, שיופקע לטובת העניין). 

חלק אחר וחשוב לא פחות הוא עניין פינוי הפסולת. בנין גדול שנהרס, מותיר אחריו הררים עצומים של פסולת. זו לא פסולת שתפונה מעצמה ועצם הפינוי מורכב לא פחות בשל משקלה הרב ובשל הרצון להחזיר את הסביבה לקודמתה. לעיתים, יהיה צורך לפורר את החלקים הגדולים והכבדים לחלקים קטנים יותר על מנת שניתן יהיה לפנותם. ישנה גם חובה לפנות את הפסולת רק לאתרי פינוי מוסדרים ומורשים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן