שיטות הריסת מבנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

שיטות הריסת מבניםהריסת מבנים הפכה לפופולרית בשנים האחרונות בעיקר בשל חידוש עירוני. עם זאת, מדובר על תהליך מורכב שכולל תכנון מוקפד כדי להימנע מאסון, פגיעה בתשתיות ואף פגיעה במבנים סמוכים. לשם כך, קיימות שלוש שיטות הריסת מבנים עליהן נדבר כעת. לפניכם כל המידע על הריסת מבנים וכיצד התהליך מבוצע. 

מה זה הריסת מבנים?

הריסת מבנים היא הריסה בדרך כלל לצורך בנייה מחודשת. ישנן סיבות שונות להריסת מבנים, לדוגמא כאשר מדובר על מבנים מסוכנים יש לפנות את דיירי המבנה ולהרוס את המבנה. כאשר מדובר על מבנה מסוכן לרוב קבלת ההיתרים תואץ מכיוון שיש להרוס את המבנה לפני שהוא קורס ועשוי לפגוע בתשתיות ובמבנים סמוכים. כל תהליך הריסת מבנה כולל ניתוק של כלל התשתיות כדי למנוע תקלות. מלבד להריסת מבנים מסוכנים, יש גם הריסה לצורך התחדשות עירונית. בסוג זה, יזם או קבלן הורס מבנה קיים באישור של בעלי הדירות, מכין את הקרקע לבנייה מחודשת ולאחר מכן בונה מבנה חדש וגדול יותר. גם כאן, נדרשים היתרים של הרשות המקומית וכמובן, אישורים של בעלי הדירות לאחר שהסכימו על מתווה בין שני הצדדים. 

הריסת מבנים יכולה להיות מלאה או חלקית. לעיתים מדובר על הריסה חלקית של קיר כדי להרחיב את חלל הבית. גם כאן, ברוב המקרים כאשר נוצר שינוי בחלל המבנה יש לקבל היתרים לפני ביצוע המלאכה או אישור קונסטרוקטור בלבד. מי שיכול לבצע את הריסת המבנים הוא בדרך כלל קבלן ניסור בטון – קבלן משנה או קבלן הריסת מבנים

מהן שיטות הריסת מבנים?

ישנן שלוש שיטות עיקריות להריסת מבנים, לעיתים ואף לעיתים תדירות ניתן להיעזר במספר שיטות במקביל לצורך הריסת מבנה. הבחירה בין שיטות הריסת מבנים היא בהתאם למומחיות בעל המקצוע ובהתאם לתנאי השטח. לפניכם הסבר על כל אחת משיטות ההריסה:

  • ניסור בטון – זו נחשבת השיטה "הידנית". אין מעורבת של כלי הנדסה, אלא ניסור בטון באמצעות יהלום. בדרך הזאת אנחנו מקבלים הריסה שאמנם מעט יותר איטית, אך בהכרח יותר בטוחה. בשל הטכנולוגיה החדשה התהליך אינו מורכב כמו בעבר, באמצעות מסורים ייעודיים וגדולים ניתן לקדוח בבטון ובכך ליצור הריסת מבנה חלקי או מלא. על גבי המסור יש חלקיקי יהלום או אבקת יהלום – יהלום הוא חומר עמיד בפני בטון ובאמצעותו ניתן לקבל תוצאות מדויקות. ברוב המקרים השיטה היא נקודתית ונחשבת ליעילה במקומות צפופים כמו מרכז הארץ.
  • מטען נפץ – מדובר על שיטה שהיא לא ממש נפוצה, מכיוון שנדרשים היתרים רבים כדי לקיים הריסת מבנה באמצעות מטענים. עם זאת, מדובר על שיטה יעילה שהורסת את המבנה לתוך עצמו. פיצוץ מבנים נחשב למסוכן, ורק בעל מקצוע עם הסמכה יכול לבצע את העבודה הזאת. ברוב המקרים נמצא את השיטה הזאת במבנים שלא ניתן לגשת אליהם עם כלי הנדסה או קבלן ניסור בטון.
  • ציוד הנדסה – כלי הנדסה נחשבים ליעילים ואף מגיעים לתוצאות מהירות. בעזרת כלי הנדסה גדול ניתן להרוס את המבנה – בדרך כלל משתמשים בטרקטור ואף כדור הריסה. מדובר על שיטה אגרסיבית, והיא מומלצת לצורך הריסת מבנים בשטח גדול וללא צורך בהתמקדות ספציפית. גם כאן, נדרש תכנון מקדים ומוקפד כדי לבצע את העבודה בצורה יעילה.

כמה עולה הריסת מבנים?

המחיר של הריסת מבנים משתנה בהתאם למורכבות העבודה והשיטה בה מתבצעת הריסת המבנה. המחירים בדרך כלל נעים בין 200 ש"ח למ"ר ועד 500 ש"ח למ"ר. ניתן לקבל מחיר כולל לפרויקט, זאת רק לאחר תוכנית עבודה מדויקת ושקלול כל השיטות להריסה. על בעל המקצוע לבחון לא רק את המבנה עצמו, אלא את המבנים הסמוכים לאותו מבנה המיועד להריסה. הריסת המבנה יכולה לפגוע ביציבות של מבנים סמוכים ולכן, בכל מקרה שקיים חשש כזה יש לחזק את המבנים הסמוכים בכל הדרכים הרלוונטיות ורק לאחר מכן, ולאחר קבלת היתר ניתן להרוס את המבנה המיועד. 

מי מבצע הריסת מבנים?

הריסת מבנים מבוצעת ברוב המקרים על ידי קבלן ניסור בטון. מבצע המלאכה צריך להחזיק בכל ההכשרות וההסמכות הייעודיות לתחום הריסת מבנים, שכן מדובר על תחום מגוון. כפי שציינו, ישנן שיטות הריסת מבנים שונות. השוני בין השיטות בא לידי ביטוי בהתאם לתנאי השטח, גובה המבנה ועוד מורכבויות הקשורות במבנים הסמוכים. לכל מקרה, נדרש היתר בשביל לבצע את הריסת המבנה ורק לאחר גידור השטח והתראה ניתן יהיה להתחיל במלאכה. כאשר מדובר על מבנה רב קומות, אם לא ניתן לבצע את הריסת המבנה על ידי פיצוץ נקודתי, מי שאחראי על הריסת המבנה הוא קבלן ניסור בטון. 

הקבלן למעשה מתחיל להכין את המשטח להריסת המבנה. אם מדובר על מבנה שאינו גבוה, ניתן להרוס את המבנה באמצעות כלי הנדסה כמו טרקטור, בובקט ואחרים רבים. גם כאשר מדובר על הריסת מבנה באמצעות כלי הנדסה מדובר על תכנון מדויק כדי להבטיח שהמבנה לא יקרוס בבת אחת, אלא בהדרגתיות ונקודתיות. רק קבלן מורשה כשיר לבצע הריסת מבנים, לא משנה מהן שיטות הריסת מבנים. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן