הריסת מבנים זולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסת מבנים זוליםהריסת מבנים זולים או מבנים ישנים הולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות. הסיבה לעבודה כי מבנים ישנים וזולים רבים נהרסים, היא הרצון ליצור כמה שיותר פרויקטים של 'התחדשות עירונית'. התחדשות עירונית היא שם קוד לפרויקטים שתכליתם הוא הריסה של מבנים ישנים, רעועים או כאלו שאינם מנצלים היטב את אחוזי הבניה האפשריים על תא שטח ובניה של מבנים חדשים ומודרניים במקומם, מתוך רצון לשפר את המצב.

זהו אינטרס ראשון במעלה של בעלי הדירות עצמם. על ידי הריסת מבנים זולים בהם התגוררו ולא היו בעלי תשתית טובה או מצב טוב ובלי דברים בסיסיים במגורים מודרניים, כמו חדרי מדרגות מרווחים, מעליות, שטחים ירוקים, חניות וכד', הם יכולים לבנות מבנים חדשים, מרווחים ומותאמים יותר לימנו אנו. לצורך כך עליהם לחבור לשני "אפיקים" אחרים. הראשון הוא היזם. מי שאחראי על התהליך כולו. היזם פונה לבעלי הדירות (או שהם פונים אליו) ומסכם איתם כי בתמורה להתפנותם הזמנית מן הבניין והריסתו ואחר בנייתו מחדש הוא ייתן להם סידורי מגורים לשביעות רצונם עד סיום הבניה. הדיירים ירוויחו כאמור דירה חדשה וטובה יותר ובכך גם יעלו את ערך הנכס שלהם, בלי להוציא כסף והיזם ירוויח גם הוא שכן, מלבד מה שהוא מתחייב לדיירים, הוא מקבל זכויות בניה על נכסים שיתווספו לבניין במסגרת הבניה מחדש, אותם יוכל לממש כרצונו. 

הצד השלישי לעסקה זו, היא הרשות המקומית. גם לה יש אינטרס לבצע הריסת מבנים זולים, המהווים בעיה אסתטית וכן בעיה תשתיתית ולא מעט פעמים גם בעיה בטיחותית. לא תמיד מבנים ישנים מתאימים לתדמיתית של העיר, מרחיקים אוכלוסייה איכותית ובאופן כללי פוגעים במרקם העירוני.

הריסה ובניה מחדש

הריסת מבנים זולים כמו גם מבנים חדשים חייבת להיעשות באופן מבוקר ומחושב. מעבר לעובדה כי בתהליך עצמו חייבים להיות מעורבים מהנדסי בניין ומהנדסי בטיחות, הריסה שכזו חייבת להתבצע רק על ידי קבלן מוסמך בתחום ההריסה. חשובה לא פחות גם מידת הניסיון שלו ומידת מיומנותו בשיטות השונות של ההריסה וכן המצאות כלים מתאימים לתהליך וידע על השימוש היעיל והבטיחותי בהם.

חשוב להתמקד רגע בעניין האישורים. א אפשר להחליט על הריסה כבדרך אגב, איש לפי רצונו. בין אם מדובר על הריסת מבנים זולים, בין אם מדובר על מבנים גדולים או קטנים ובין אם נרצה להרוס רק קיר תמך קטן ואותו בלבד – הכל חייב לקבל את האישורים של מהנדסים ושל הרשות המקומית. בוודאי כאשר מדובר על מבנים ישנים יש לכך חשיבות רבה. בתים שכאלו נוטים להיות רעועים גם בלי שמעורבים כלי הרס ומופעל עליהם לחץ וביצוע לא נכון של ההריסה יגרום לכך שהם עלולים לקרוס על הפועלים באתר הבניה.

איך מבצעים הריסת מבנים זולים?

עוד לפני שניגע בשיטות, נסביר מעט על התהליך עצמו. אחרי קבלת ההחלטה על הריסת מבנה קיים וקבלת אישורי ההריסה מהגופים הממסדיים, יש  לבצע בדיקה של המבנה על ידי מהנדס מוסמך, אשר אמור למצוא את הדרך הנכונה והבטוחה ביותר להרוס את המבנה, בצורה היעילה והמדויקת ביותר. עליו לדאוג שהבניין עצמו ייהרס בצורה מושלמת אבל גם שלא יגרם  נזק למבנים נוספים בסביבה. בנוסף, יש המהדרים ומשתפים בהתייעצויות גם מהנדסי בטיחות. לאחר מכן יש להקפיד על בטיחות האתר. בראש ובראשונה תיחום וגידור שלו כדי שעוברים ושבים לא יינזקו וכמובן, הקפדה על הבטיחות של העובדים באתר.

 ישנם כמה שיטות לביצוע הריסת מבנים זולים. הפופולאריות ביותר הם ניסור וקידוח בבטון והריסה באמצעות ציוד הנדסי כבד. באמצעות ניסור בבטון חותכים ובעצם מפשיטים את הבניין לאט לאט חלק אחר חלק. הדבר נעשה על ידי פטישונים ומסורי יהלום, המסוגלים לחתוך את הבטון והברזל ובעצם לפורר לאט את הבניין. איטיות התהליך היא גם יתרון וגם חסרון. היתרון הוא רמת הדיוק של התהליך. החיסרון הוא שקשה לפרק כך מבנים גדולים. 

במבנים גדולים יותר יש את ההריסה על ידי כלים הנדסיים כבדים. מדובר על כלי ענק, דוגמת מנופים עם מקדחי ענק, כדורי הרס, בולדוזרים ומחפרונים שתפקידם "להכות" את המבנה ובעצם לרסק אותו. זוהי אומנם לא שיטה מדויקת אך היא אגרסיבית כל שההריסה נעשית במהירות יחסית. גם על שיטה זו יש מגבלות כמובן ובאופן עקרוני היא דורשת לא פחות סידורי בטיחות.

לשים לב

במהלך הריסת מבנים זולים נוצר אבק רב, המגיע מכל הברזל, הבטון והאבן שנהרסו. אבק זה כמובן מזיק מהרבה סיבות כאשר הבולט שבהם הוא הסיבה הבריאותית. חובה לנסות לשלוט באבק ולא לתת לו להתפזר לכל כיוון ולהוות מפגע, בטח כאשר יש מבנים מאוכלסים ליד הבניין שנהרס. יש העושים שימוש במתקני ערפול והתזת מים על מנת להשקיע את האבק.  באותו העניין חשוב לציין את נושא האסבסט. האסבסט הוא חומר נפוץ בבניה הישנה אלא שאם הזמן הגלו יותר ויותר עדויות כי הוא גם חומר המסוכן לבריאות ויכול לגרום לסוגי סרטן שונים ולבעיות נשימה. כאשר האסבסט שלם – הבעיה פחותה, אך כשהוא נסדק או נשבר, החלקיקים שלו מתנדפים באוויר ואותם אנו עלולים לנשום. לכן יש חשיבות עצומה לפנות במהירות את האסבסט, בשיטות הנהוגות והמורשות והמפוקחות לפינוי אסבסט.

ככלל, אותו הדין קיים לגבי פיני פסולת הבניין. וכן, גם זה עניין חוקי שחייב להיות מוסדר. על פסולת הבניין הרבה שנוצרת להיות מפונה אך ורק לאתרים מורשים לפינוי פסולת בנין וזוהי אחריותו של הקבלן. עליכם לדאוג כי הקבלן אכן מפנה לשם את הפסולת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן