הריסת מבנים בתל-אביב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסת מבנים בתל-אביבכולנו זוכרים את התמונות המפתיעות של קריסת בניין בעיר חולון, שזה התרחש בנס ללא נפגעים למרות שהקריסה התרחשה בצורה טבעית כתוצאה מבלאי ונזקים שהצטברו במבנה. נוסף לבניין בחולון, התאחדות הקבלנים הארצית מתריעה על עוד אלפי בניינים נוספים בארץ שנמצאים בסכנת קריסה, וכך מהווים סכנת נפשות ומפגע סביבתי שיש להיפטר ממנו בהקדם האפשרי.

בין הערים הבולטות שנמצאו בהן מבנים מסוכנים נמצאת גם תל-אביב, עם התרעה של כמה מבנים מסוכנים הנמצאים בקריית ים. המהלך הנכון והדרוש לשם כך הוא ביצוע של הריסת מבנים בתל-אביב, במיוחד אלו שניצבים בפני סכנת קריסה ומוגדרים כמסוכנים. כיצד זה מתבצע ומה חשוב לדעת בנושא? על כך בשורות הבאות.

הריסת מבנים בתל-אביב– מהלך בטיחותי חשוב

מהנדסים ומומחי בטיחות של איגוד הקבלנים מזהירים מפני אלפי מבנים מסוכנים שנמצאים ברחבי הארץ, ובייחוד מבנים שנמצאים באזור מישור החוף וחשופים יותר לנזקים סביבתיים הפוגעים ביציבותם – כמו הלחות המגיעה מהים ופוגעת ביסודות המבנה במרוצת השנים עם התפתחות קורוזיה בברזלי הזיון במבנים.

לרוב יהיה מדובר על מבנים ישנים שנבנו לפני עשרות רבות של שנים, כאשר תקני הבנייה היו שונים מהיום ולכן השימוש באיטום בטון יסודי ומקיף יותר היה מינימלי ובעיקר לא מחייב. כיום מבנים אלו עשויים להוות סכנה של ממש, ולכן יש לבדוק מבנים ישנים עם סדקים וחריצים שנוצרו בבטון ובמידת הצורך להחליט על הריסת מבנים בתל-אביב, כצעד בטיחותי הכרחי מפני קריסת מבנים ישנים.

באילו מצבים נוספים צריך לבצע הריסת מבנים?

פעולת הריסת מבנים איננה מתייחסת רק להרס יסודי של מבנים מסוכנים, אלא למצבים רבים נוספים שעשויים להוביל להחלטה של הרס מבנה. אחד מהמצבים הללו יכול להיות כדרך לשיפור דיור, כאשר תהליך ההריסה של מבנה קיים מאפשר להקים במקומו מבנה חדש, איכותי ומרווח יותר המעניק גם דרך לרווח כלכלי רב יותר עבור בעלי הנכס/קרקע. 

ברשויות מקומיות רבות אפשר לראות פרויקטים של פינוי-בינוי למטרת הרס של מבנים ישנים, ובנייה במקומם של מבנים חדשים במטרה לשפר את איכות הדיור עבור האנשים המאכלסים את המבנים. נוסף למבנה חדש ומשופר יותר, בעלי הדירות במבנים כאלו יכולים להרוויח יותר מהשכרה או מכירה של דירות חדשות.

סיבה נוספת שיכולה להוביל להחלטה על הרס מבנה היא משפטית דווקא, כאשר בעלי מבנה/נכס חורגים מהיתרי הבנייה שהם קיבלו ומבצעים בניות לא חוקיות. לרוב יהיה מדובר על תוספות בנייה לא מאושרות או בנייה שחורגת מהשטח המותר לבנייה, כך שאחת מהסנקציות האחרונות שננקטות נגד מפירי החוק היא הרס של המבנה או תוספת הבנייה שנעשה ללא היתר מתאים.

תהליך הריסת מבנים – מהן השיטות הכרוכות בכך?

בכדי לבצע הרס של מבנים, יש צורך לאבחון מקצועי ומקיף של המבנה המיועד להריסה כדי להחליט באיזו שיטה לנקוט לצורך הריסתו:

  • פירוק והריסה שיטתיים – זוהי השיטה הקלה יחסית בין שיטות ההריסה השונות, כאשר בתהליך זה מתבצעות למעשה עבודות פירוק של המבנה יותר מאשר הרס נרחב שלו. בשיטה הזו קבלני ההריסה מפרקים חלק אחר חלק מתוך המבנה, כשהתהליך הינו ארוך ויסודי יותר ולכן נמשך זמן רב יותר. בתהליך הפירוק השיטתי מצליחים לשמר באופן מלא חלקים שונים מתוך המבנה כמו רעפים, צנרת, קורות עץ וכו' מתוך מטרה לשימוש חוזר בהם בהנחה שמדובר על חומרים איכותיים ועמידים.
  • הריסה נרחבת – שיטה נוספת ונפוצה יחסית הכוללת הריסה נרחבת של המבנה המיועד להריסה, כשזו מתבצעת על ידי פעולות קידוח וניסור באזורים שונים ומרכזיים במבנה במטרה להרוס אותו לחלוטין. למרות שזהו תהליך מעט יותר אגרסיבי ונחרב מהשיטה הראשונה של הפירוק, גם הוא מתבצע בצורה הדרגתית ומבוקרת כיוון שזוהי שיטה המחייבת דיוק מירבי עד להרס מוחלט של כל חלקי המבנה. לרוב שיטה זו תעשה בשטחים מרכזיים בהם ניצבים מבנים נוספים, כך שתהליך ההרס המבוקר והמחושב ימנע נזק למבנים הסמוכים.
  • פיצוץ והרס כללי – השיטה האחרונה היא למעשה השיטה הכי מורכבת ומסוכנת, כיוון שהיא כוללת פיצוץ מבוקר של המבנה לצורך הריסה שלו. זוהי כמובן שיטה מהירה יחסית לשיטות האחרות, אך בגלל המסוכנות בה היא כמעט לא נעשית בפועל אלא רק בשטחים פתוחים בהם קיימים מבנים גדולים שצריכים להיהרס. 

מה עושים במקרה של מבנים מסוכנים?

מבנים מסוכנים מחייבים עבודות פירוק והריסה מהירות אך מבוקרות, ולכן תהליך הריסת מבנים בתל-אביב וערים אחרות בהן יש מבנים מסוכנים ייעשה על פי החלטת המהנדסים של חברות הריסת מבנים. בדרך כלל יהיה מדובר על מבנים ישנים שיסודותיהם בלויים מאוד, ולכן שיטת ההריסה הנרחבת תהיה המועדפת יותר כדי להבטיח הרס מבוקר ומלא של המבנה עם מינימום סכנה למבנים סמוכים שנמצאים באזור.

הריסת מבנים בתל-אביב – רק על ידי בעלי מקצוע מוסמכים לכך

ידוע שכל עבודת בנייה מחייבת קבלן מוסמך ומקצועי לכך, גם במקרה שמדובר על הריסה של מבנים. לכן חשוב לאתר רק קבלני הריסת מבנים מוסמכים בתחום שידעו למפות כל בניין מסוכן, להתאים את שיטת ההריסה למבנים שנדרשים לפירוק לצורך בנייה מחודשת ולבצע את העבודה הטובה ביותר עם הכלים המתאימים לכך 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן