חוק פינוי פסולת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

חוק פינוי פסולתחוק פינוי פסולת הוא חוק שנועד לעשות סדר בין פינויי הפסולת השונים המתייחסים לפסולת תעשייתית, פסולת מסוכנת ומיון פסולת לאתרים המורשים בלבד. החוק נוסד בשנת 1984 ולאורך השנים קיבל תפניות ושינויים שיבטיחו פינוי בצורה יעילה ובטוחה. ריכזנו לפניכם את כל המידע המתייחס לפינוי פסולת בצורה מורשה.

מהו חוק פינוי פסולת?

כאמור, החוק נוסד בשנת 1983, והוא מתייחס לסוגי פסולת שונים. החוק נוגע בתחום הבנייה, מה עושים עם פסולת באתרי בנייה לאחר הריסה או שיפוץ? החוק מתייחס לבלוקים, בטון, אספלט, מרצפות, עץ ועוד חומרי גלם שונים השייכים לתחום הבנייה וההריסה. בעבר, ניתן היה לפנות את אותה פסולת למקומות ציבוריים, אך כיום החוק קובע התייחסות לנושא של פינוי פסולת במבנה. ב-2011 נוצרו תיקונים שונים המתייחסים ספציפית לתחום הבנייה. לפי החוק, כל רשות מקומית אחראית על פינוי פסולת לאתרים מורשים, היא חייבת לבצע את המלאכה על פי מיון הפסולת למחזור ולאו דווקא להטמנה. 

כל התיקונים שנוצרו בחוק מחייבים גם את בעלי המקצוע ולמעשה, את מי שאחראי על השיפוץ לפנות את פסולת המבנה. החוק מתייחס לפסולת בניין שמשקלה מתחת לחצי טון, לפי הרעיון הזה אין חובה לבצע את הפינוי דרך הרשות, אלא באופן עצמאי. כמובן, יש לבדוק את ההסדר מול הרשות המקומית שם מתבצע השיפוץ מכיוון שחלה חובת דיווח על כמות הפסולת שהייתה במקום. בכל מקרה שלא פונתה הפסולת בכלל או לפני התקנות הכתובות בחוק, האחראי יהיה חייב בקנס ולעיתים אף מדובר על עבירה פלילית. 

כאשר מדובר בפסולת מסודר יש הסדר על פי תקנות רישוי עסקים שנוסד בשנת 1990 ובשנת 1994. לפי אותו הסדר של המשרד להגנת הסביבה רק מי בעל מקצוע בעל היתר יוכל לפנות פסולת מסוכנת. טיפול בפסולת מסוכנת מחייבת העברה למחזור, להשבה או לסילוק על ידי חברה מקצועית. כמו כן, רק עסקים עם היתר כשירים להחזיק בחומרים מסוכנים ועד לתקופה של שישה חודשים במכלים ייעודיים. משנת 2015, המשרד להגנת הסביבה מנפיק אישור מנהל רוחבי לטיפול בפסולת מסוכנת. יש לדווח על כל משלוח של פסולת מסוכנת ויש להתאים את השימוש ביחס לסוג החומר. 

מה עומד מאחורי החוק?

לתקנות החוק עוד הרבה סעיפים והתייחסות מלאה בהתאם לסוגי השמנים, והחומרים המסוכנים בהם כל עסק משתמש. כמו כן, בתחום השיפוצים גם יש סייגים ומה שעומד מאחורי החוק הוא כמובן שמירה על הסביבה. חומרים מסוכנים לא רק נחשבים למסוכנים לבני אדם (ולכן יש לפנות אותם למקום ייעודי), אלא הם גם מזיקים לסביבה. המשרד להגנת הסביבה דואג למחזר את החומרים באתרים מורשים, לסנן מפני רעלים ואף לשלוח למחזור בארצות אירופה ולקבל את חומר הגלם לשימוש חוזר לאחר שעבר מחזור. מה שעומד מאחורי החוק הוא די ברור, סדר מופתי ברשויות המקומית וכמו כן, שמירה על איכות הסביבה.

איך זה קשור אליכם?

איך חוק פינוי פסולת קשור אליכם? אם אתם בעלי עסקים שעובדים עם חומרים מסוכנים כמו שמנים או כל חומר מסוכן אחר, עליכם לפעול בהתאם עם הרשות המקומית. אם אתם עומדים לפני שיפוץ או שאתם חברת הריסה ובנייה, עליכם לפנות את הפסולת לאתרים מורשים. יש מקרים בהם הפינוי במהלך שיפוץ הוא מורכב יותר, לדוגמא כאשר מדובר על בניין רב קומות. הורדת הפסולת למיכל ייעודי יהיה באמצעות שרוול אותו אתם יכולים לשכור מחברה מקצועית. כיום, מה שרוב האנשים עושים הוא פונים לחברה המתמחה בפינוי פסולת. אותה חברה למעשה דואגת למכלול פינוי הפסולת כולל הנפקת אישורים. אותה חברה עובדת עם היתרים וכשירה לבצע את המלאכה – חשוב לבדוק את הרישיונות של אותה החברה. 

איך בוחרים חברה לפינוי פסולת?

  1. רישיון – הדבר הראשון והחשוב ביותר שאתם חייבים לוודא הוא שלחברה יש את האישורים הרלוונטים מהרשות המקומית ומהמשרד להגנת הסביבה. על החברה לפעול בהתאם אל חוק פינוי פסולת, בין אם מדובר על חומרים מסוכנים ובין אם מדובר על חומרי בנייה. רישיון והיתר לבצע פעולות כאלה מחייב את החברה להחזיק בציוד מתאים.
  2. ציוד – לא כל חברה מחזיקה בציוד רלוונטי אליכם. לדוגמא, אם אתם עוברים שיפוץ חלקי בבניין, החברה צריכה לתת לכם מענה של שרוול ומיכל פסולת אליו משליכים את כל חומרי בטון ויתר החומרים. כאשר מדובר על חומרים מסוכנים, יש מכלים ייעודיים ומשאית ספציפית איתה ניתן לשנע חומרים מסוכנים לאתרים המורשים. 
  3. ניסיון וזמינות – דבר חשוב לא פחות הוא הניסיון של החברה. אתם רוצים לוודא שהחברה בעלת ניסיון רחב של לפחות 5 שנים בתחום פינוי פסולת. מעבר לכך, הזמינות שלה קריטית להמשך תהליך השיפוץ או סיומו. ככל שלחברה יש זמינות גבוהה יותר כך ניתן יהיה לסיים מוקדם את התהליך. 
  4. מחיר – המחירים של פינוי פסולת משתנים בהתאם להיקף הפסולת. לרוב המחירים נעים בטווח של 500-800 ש"ח עבור ההובלה. מלבד לכך, השכרת שרוול לשבוע תנוע בטווח של 700 ש"ח וכמו כן, גם מיכל פסולת. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן