פינוי פסולת חומרים מסוכנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

פינוי פסולת חומרים מסוכניםתהליך פינוי פסולת חומרים מסוכנים מחייב ליווי של בעל מקצוע, גם מבחינת קנסות וכמו כן, גם מבחינת חיי אדם. ישנם חומרים שונים במבנה שלנו שמחייבים אותנו לפנות אותם כמו אסבסט. במקרים כאלה, הפינוי חייב להיות בהתאם לנהלים הכתובים בחוק. כחלק מהנהלים, יש להשתמש בציוד מתאים, בעל מקצוע עם הסמכה ופינוי פסולת רק לאתרים מורשים. ריכזנו לפניכם את כל המידע החשוב ביותר בפינוי פסולת של חומרים מסוכנים.

מהי פסולת מסוכנת?

פסולת מסוכנת יכולה להתפרש להרבה מובנים. מדובר על פסולת עם ריכוז גבוה של חומרים מסוכנים, חומרים אשר עלולים לגרום לתחלואה בטווח הקצר או הארוך, לעיתים אף תמותה. פסולת מסוכנת יכולה להגיע עקב גורמים תעשייתיים, או עקב גורמים שלא הייתה מודעות אליהם בעבר בכל הנוגע לרמת הסיכון, בדיוק כמו אסבסט שהזכרנו מקודם. פסולת מסוכנת מכילה לפחות אחת מהתכונות הבאות: חומרים דליקים, חומרים בעלי נפיצות, חומרים רעילים, חומרים מזיקים, פולטי גזים, חומרים מסרטנים, חומרים מוטגנים. 

בהתאם לתקנות הכתובות בחוק, כל עסק או מבנה פרטי חייב לפנות כל מקור פסולת אשר עשויה להוות סכנה עד שישה חודשים מהיווצרות הפסולת. בשביל לפנות את הפסולת יש לרכז אותה במכלים מתאימים למטרה האישית שלה. קיים איסור להשליך פסולת רעילה לפחי אשפה רגילים. את הפסולת יש לפנות אך ורק לאתרים מורשים, אתרים אלו הם אתרים שאושרו על ידי המשרד להגנת הסביבה. כמו כן, העברת פסולת מסוכנת חייבת להיות מבוצעת בהתאם לתקנות של משרד התחבורה – כל שינוע של חומר מסוכן חייב להיות מבוצע רק על ידי כלי תחבורה אשר מתאים לשירות זה. שימו לב, כל העברה של חומר מסוכן על ידי חברה מורשה חייבת להיות עם חשבונית המוכיחה את פינוי הפסולת לאתרים מורשים ולכן, כאשר אתם בוחרים חברה שתפנה פסולת רעילה חשוב לזכור לקבל קבלה. הפסולת מגיעה לאחד מהאתרים הבאים: אתר פינוי לפסולת יבשה, אתר פינוי לפסולת מעורבת, אתר פינוי לפסולת מסוכנת. 

מה עושים לאחר פינוי פסולת חומרים מסוכנים?

לאחר הפסולת הגיעה לאתר המיועד לה ניתן לבצע מספר שינויים או השמדה של אותם חומרים. אם ניתן, יש למחזר את הפסולת ולהפוך אותה לחומר גלם המיועד לשימוש תעשייתי. בנוסף, בחומרים מסוימים ניתן לבצע שימוש חוזר כמו שמנים וחומרי תעשייה. במקרה בו לא ניתן למחזר או לבצע שימוש חוזר בפסולת, יש להטמין את החומרים המסוכנים, לשרוף אותם בהתאם לדרישות של משרד ההגנה והסביבה. מלבד להשמדה, ניתן לבצע טיפול ביולוגי או הזרקה תת קרקעית של הפסולת. חלק מהפסולת אף מיוצא לחו"ל במטרה למחזר את החומרים ולהחזיר את חומרי הגלם הממוחזרים לארץ.

כמה עולה פינוי פסולת חומרים מסוכנים?

המחיר של פינוי פסולת חומרים מסוכנים לרוב יהיו שווי ערך למחיר של פינוי פסולת אורגנית – 2,200-2,400 ש"ח לטון. יש לקחת בחשבון, כאשר מדובר על פינוי של חומרים מזוהמים המחיר גדול בכ-33% לטון מאשר פינוי פסולת אורגנית. המחירים עשויים להשתנות בהתאם להובלה, ובהתאם לסוג הפסולת הספציפית ובהתאם גם למה שניתן לעשות עם אותה פסולת. הטמנה של הפסולת או השמדתה עשויים לייקר את המחיר.

איך מפנים פסולת מסוכנת?

תהליך פינוי פסולת חומרים מסוכנים היא כפי שציינו, לא דומה לפינוי אשפה רגילה. כאשר מדובר על אשפה רגילה, ניתן לפנות את הפסולת לאתרי פסולת סטנדרטיים או למערכת הביוב. עם זאת, כדי לסלק פסולת מסוכנת יש לעבור פינוי מוסדר הנעזר בטכנולוגיות מתקדמות ובהתאם לתקנות הכתובות בחוק. פסולת רעילה מחויבת להצטבר במכלים מיוחדים ותוך התאמה לסוג הפסולת. כפי שצוין, ניתן לאגור את אותם מיכלים עד שישה חודשים, התוקף משתנה בהתאם לסוג הפסולת ובהתאם לתקנות הכתובות בחוק ולכן, כל עסק צריך להתאים את עצמו. לאחר מכן, מגיעה חברה שיש לה את הציוד הנדרש לפינוי החומרים המסוכנים למקומות ייעודיים ובגלל זה חשוב להבין, את ההובלה ניתן לבצע רק עם רכבים מותאמים להובלת פסולת מסוכנת. כלי הובלה אלו בעלי היתרים מטעם המשרד לאיכות הסביבה. 

בעלי המקצוע מובילים את הפסולת והיא עוברת דרך מתקנים ייעודיים שתפקידם לנטרל את הרעילות באמצעות חום גבוה או תכשירים כימיים. במקרה בו לא ניתן "לטהר" את אותה פסולת, יש להשמיד אותה בצורה שציינו לעיל. חשוב לבחור בחברה מקצועית שתוכל לתת מענה הכולל איסוף החומרים המסוכנים, מיון במקרה הצורך, הפרדה והובלה לאתרים המורשים בלבד – מטמנות.

איך בוחרים חברה מתאימה?

בתור התחלה, חשוב לבדוק שהחברה זמינה לתת לכם מענה בתוקף אליו אתם נדרשים. לאחר מכן, יש לסנן חברות שאין להן אישורים, היתרים ורישיונות להובלת חומרים מסוכנים – כפי שזכור לכם אתם חייבים לקבל קבלה המעידה על העברת החומרים המסוכנים. אם החברה עונה לכל הדרישות האלה, ניתן לקיים השוואת מחירים ולבחור את החברה עם הניסיון הרחב ביותר והמענה הזמין ביותר. 

קראו עוד: הריסת מבנים ופינוי פסולת ההריסה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן