עלות הריסת בית פרטי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

עלות הריסת בית פרטייותר סביר שנשמע אנשים השואלים "כמה עולה לבנות בית פרטי?" ורצים מיד לנסות ולהשיג משכנתא אבל מסתבר שלא מעט עולה השאלה "מהי עלות הריסת בית פרטי?" כפורטל מוביל בתחום הריסת מבנים, המומחים שלנו נתקלים רבות בשאלה זו ואנו משתדלים לעזור, להכווין ולייעץ לפונים אלינו. הנה כמה נקודות, שאולי יסיעו גם לכם בפתרון השאלה מהי עלות הריסת בית פרטי?

להרוס בשביל לבנות

אבל עוד בטרם נענה על השאלה מהי עלות הריסת בית פרטי, ננסה להבין רגע למה נרצה בכלל להרוס את הבית הפרטי שלנו? האמת, יכולים להיות לכך כמה סיבות, חלקן שמחות וחלקן קצת פחות. הסיבות השמחות היא כי אנחנו רוצים לחדש. אולי יש לנו בית פרטי ישן, שאולי לא בנוי כל כך טוב ואנו רוצים לשדרג אותו ולבנות אחר במקומו (בחלק מן המקרים יהיה צורך להרוס את הבית הפרטי כולו ובחלק מהמקרים, עם תכנון נכון והקפדה רבה על הבטיחות להרוס רק את חלקו ולשלב את החלק הישן עם הבניה החדשה).

בוודאי יצא לכם לשמוע על פרויקט התחדשות עירונית או על המושג פינוי בינוי. לרוב המושג עוסק בבניין שבו הדיירים שלו עוזבים בתמורה להקמת בנין אחר וקבלת דירות מרווחות יותר בו. אז בבית פרטי זה לא המצב אבל העקרון דומה. בתים פרטיים רבים יושבים על שטחים במקומות מרכזיים בטבורם של ערים נחשקות. עם הרצון והביקוש להוספת מקומות דיור במקומות נחשקים ומרכזיים, הבתים הפרטיים האלו קצת מפריעים. הרי במקום בית פרטי המנוצל עבור משפחה אחת יכול לקום מגדל מגורים שיספק דירות לעשרות משפחות. לכן בחלק מהמקרים יזמים נמרצים יציעו לבעלי בתים פרטיים הצעות מפתות כדי שימכרו להם את השטח עם הבית ואלא יהרסו אותו.

ומהי הסיבה הפחות שמחה? ובכן, לעיתים נאלץ להרוס את הבית שלא בטובתנו. זה קורה לרוב כאשר מדובר על בית ישן מאוד או כזה שנפגע עקב השפעות מזג אוויר או פגעי טבע או ליקוי שנתגלה בו ועלול לסכן את יציבות הבית ואת חיי הישובים בו. במקרים כאלו, יוצא צו הריסה למקום, לאחר בדיקות מהנדסים של הרשות המקומית האחראית. במקרה כזה שהוא לא ברצוננו לסוגיית עלות הריסת בית פרטי חשיבות רבה.

עלות הריסת בית פרטי ישן

במקרים בהם נדרש או נרצה להרוס בית פרטי ישן או בעל ליקוי, בין אם באופן מלא ויסודי או רק באופן חלקי, עוד לפני שאלת העלות עלינו להקפיד על כמה דברים חשובים. הראשון הוא בחירת הקבלן או חברת ההריסות. עלינו לוודא כי מדובר בחברה מומלצת, מקצועית, מנוסה ומיומנת ושכן אינה מזלזלת חלילה בנושא הבטיחות (זלזול וחיסכון בבטיחות יעלו לנו ביוקר בהמשך). כדאי לוודא כי החברה מחזיקה בראשותה כלים שונים הנדרשים לביצוע ההריסה, החל מכלים פשוטים יחסית כמו מקדחי ומנסרי בטון ועד כלים כבדים כמו דחפורים וכד' וכי יש לה את הידע הנדרש והניסיון לתפעל אותם.

הנקודה השנייה היא לבצע א ההריסה באופן מחושב ומדויק ומתוכן מראש וכמובן על פי התקנות ועל פי כל האישורים. לצורך כך חובה שיהיו מעורבים מהנדסים ושיהיו לנו כל האישורים מטעם הרשויות. באותו הנשימה, עלינו (באמצעות הקבלן או חברת הריסת המבנים) להקפיד על תיחום האזור וגידורו, לבל יכנסו אורחים לא קרואים לשטח המסוכן וכן על ניתוק הבית הפרטי מתשתיות כמו קווי ביוב ומים, חשמל, גז, תקשורת ועוד.

עלות הריסת בית פרטי

ניתן לומר כי הריסת בית פרטי תחל ברוב המקרים ב-400 ₪ למטר (כאשר מדובר על הריסה מוחלטת) אבל חשוב לשים לב כי מדובר בהערכה בלבד. ישנם פרמטרים רבים היכולים להשפיע על המחיר: גודל הבית, היקף ההרס הצפוי, הרכב החומרים מהם בנוי הבית (אין דין הריסת מבנה שנבנה בבניה קלה, כדין הריסת מבנה הבנוי כולו מפלדה ובטון), שיטת ההריסה שתבחר (האם למשל צריך לערב כלים הנדסיים כבדים, גדולים ויקרים?) ושיטת הפינוי של הפסולת (האם נדרש לבצע תהליך פירור של הפסולת בשטח).

גם לרמת המסוכנות של הפרויקט ולמורכבות שלו חשיבות רבה בקביעת עלות הריסת בית פרטי (האם הבית יציב או עלול חלילה לקרוס בכל רגע- דבר המשפיע על נקיטת אמצעי בטיחות מחמירים ויקרים יותר) וכן לדרכי הגישה אל הבית, מיקומו, האם קיימים חלקים נוספים שהם "מיוחדים" (למשל מרתפים). לעיתים בית פרטי יכול להיות גם בן יותר מקומה אחת וכמובן שבמידה והבית מתנשא לגובה רב יותר, נדרשת יותר עבודה, כלים מתקדמים יותר וכד' ובכלל עלות הריסת בית פרטי שכזה תהיה יקרה יותר.

השוואת מחירים חכמה

כאמור, אנחנו ממליצים לכם לפנות למומחים שלנו שיסייעו לכם בתהליך כולו. אבל גם אם אתם בוחרים ללכת ולנסות לבדכם, חשוב לערוך השוואת מחירים מקיפה ולוודא שהשוואה זו נערכת על בסיס שווה. לשם ההמחשה, הקפידו לבדוק האם הצעת המחיר כוללת טיפול באבק או פינוי הפסולת (חובה, אבל ישנם לא מעט מקרים בהם חברות לא מכניסות סעיף זה בתמחור הראשוני).

ככלל, פנו לאנשים שעברו תהליך דומה ובקשו מהם המלצות על החברה או הקבלן המבצעים. דרשו לראות הסמכות ותעודות על היכולות והרישיונות של הקבלן. תמצאו, שלעיתים קבלנים מנוסים, יקרים יותר אבל משתלמים בטווח הארוך.

קראו עוד: הריסת מבנים מחירים ובחירה חכמה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן