נוהל פינוי פסולת בניין

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

נוהל פינוי פסולת בנייןנוהל פינוי פסולת בניין הוא נוהל שנערך על ידי מנהל התכנון בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה. הנוהל פועל בהתאם לתקנות התכנון והבניה, והוכנס להסדר בשנת 2016. המטרה העיקרית של נוהל זה הוא להסדיר את כל הגורמים המתייחסים לפינוי פסולת באתרי בנייה. התפקיד של הנוהל הוא לתת הנחיות לתכנון ובניה בהתאם לתנאים המוסדרים בחוק. 

מהו פינוי פסולת בניין?

לפני שניכנס לפרטים הספציפיים של הנוהל, למה בכלל צריך נוהל כדי לפנות פסולת בניין? המטרה העיקרית היא לעשות סדר בכל הנוגע למיון, מחזור והטמנה של כל הפסולת הנלוות לתהליך הבנייה. פינוי פסולת מבוצע על ידי קבלן פינוי פסולת, תפקידו לנהל על האירוע ולוודא שכל הגורמים הרלוונטים עומדים בהתאם לתקנות הבטיחות. תחילה, יש לקיים הסדר מול הרשות המקומית, הסדר המתייחס למיקום המכולה באם יש צורך. כאשר מדובר על בניין, יש להשתמש בשרוול כדי לפנות פסולת מקומות גבוהות. הנוהל מתייחס בין היתר לכך שהמכולה חייבת להיות מכוסה במהלך השימוש, כדי למנוע פיזור של אבק וחומרים בסביבה. 

לפני שניתן למקם את המכולה במקום, יש לפנות לרשות המקומית והיא זאת שתישאר את מיקום המכולה. מיקום המכולה נקבע לפי זמן משוער, בין אם מדובר על שבוע ובין אם מדובר על חודש. הנוהל נועד ליידע את בעל ההיתר, המטרה שלו היא להנחות את הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה וכמו כן, לפינוי פסולת לאתרים מורשים. פינוי פסולת נעשה גם על ידי כלי הנדסה כאשר נדרש בכך. 

נוהל פינוי פסולת בניין – דגשים

מהם הדגשים שמובילים את הנוהל בשלב הליך הרישוי? ריכזנו לפניכם את הדגשים הבולטים ביותר בתהליך:

  1. אחריות – למי שייכת האחריות על נוהל וחתימה על תצהירים? האחריות שייכת לבעלי ההיתר ולאו דווקא לעורך הבקשה. כמו כן, יש לדאוג שעל המכולה ייכתב שם בעל המכולה ומספר טלפון להתקשרות. 
  2. מילוי הנוהל – את הנוהל ניתן לקיים בצורה מקוונת באמצעות מייל או באמצעות התקשרות לאתרים הרלוונטים בוועדה. 
  3. מימוש – מימוש הנוהל מתבצע בהתאם לשלושת שלבי הרישוי בלבד. השלב הראשון הוא מידע על היתר, שם מפורטות הדרישות בשביל שניתן יהיה לקבל אישור על תחילת עבודה וכמו כן, תעודת גמר. לאחר מכן, נשלחת הבקשה לאישור, מי שצריך לשלוח את הבקשה הוא בעל ההיתר, בתצהיר בעל ההיתר צריך להיות חתום. השלב האחרון בהליך הרישוי היא תעודת גמר מטעם בעל ההיתר. 

מיהו קבלן פינוי פסולת?

קבלן פינוי פסולת הוא אדם אשר מחזיק ברישיונות ובהיתרים הנדרשים כדי לפנות פסולת בניין. בין היתר, בעל המקצוע יכול להחזיק גם ברישיון לפנות חומרים מסוכנים ממפעלים ותעשיות שונות. התפקיד של קבלן פינוי פסולת הוא לדאוג שכל התהליך מבוצע בהתאם להנחיות. לרוב, יהיה זה שיספק מכולה ושרוול ואף ירכיב אותה. קבלן פינוי פסולת הוא קבלן משנה, לרוב ימונה על ידי קבלן בניין או על ידי בעל המקום אצלו מבוצעת העבודה.
כאשר אתם בוחרים קבלן פינוי פסולת יש לבדוק את הדברים הבאים:

  1. רישיון – האם בעל המקצוע מחזיק ברישיון בתוקף? רק חברה מקצועית לניהול פינוי פסולת יכולה לקבל רישיון. הרישיון הוא חובה, עבודה עם בעל מקצוע שעובד ללא רישיון יכולה להוביל להשלכות משפטיות של כל הצדדים. 
  2. ניסיון – מהו הניסיון של אותו קבלן? כאשר אנחנו בוחרים בליווי מקצועי של קבלן פינוי פסולת בניין נרצה לוודא שהוא בעל 5 שנות ניסיון לפחות. פינוי פסולת בבניין מורכב יותר מאשר פינוי פסולת בקומת קרקע, שכן יש לחבר את השרוול בצורה נכונה ומקצועית כדי למנוע אסון. כמו כן, בעל מקצוע מכיר את נוהל פינוי פסולת בניין יעבוד לפי התקנות.
  3. זמינות – על בעל המקצוע להיות זמין לכם. חשוב להדגיש, כאשר המכולה מגיעה לתכולה מלאה יש לפנות אותה במיידי בהתאם לתקנות החוק. לכן, חשוב לוודא שבעל המקצוע זמין לכם ויכול לתת לכם מענה זמין. 

כמה עולה שירות של פינוי פסולת?

המחיר של פינוי פסולת בניין משתנה בהתאם לכמה פרמטרים. תחילה, מהו היקף העבודה? היקף העבודה תופס מרכיב חשוב בחישוב העלות הכללית של הפרויקט. דבר נוסף, על איזה קומה מדובר? ככל שמדובר על קומה גבוהה יותר, כך המחיר יהיה גבוה להשכרת שרוול. המחיר של השכרת שרוול לקומה אחת נע בין 300-550 ש"ח. כמו כן, יש לקחת בחשבון את כל הציוד הנלווה הנדרש כמו בובקט (במקרה בו לא ניתן יהיה למקם את המכולה בסמוך למקום) או כל ציוד אחר מטעם קבלן הפינוי. 

המחיר של השכרת מכולה נע בין 600 ש"ח ל-2,500 ש"ח בהתאם לגודל המכולה. גודל המכולה נקבע לפי קוב, ניתן יהיה להתייעץ עם בעל המקצוע לגבי הגודל המתאים לאחר שיבחן את היקף העבודה. השירות עצמו כולל פינוי והובלה לאתרים המורשים בלבד ובהתאם לתהליך השינוע הכתוב בחוק. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן