כך תבחרו חברת הריסת מבנים איכותית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

חברת הריסת מבניםיש כמובן שוני טבעי בין בניה של בית להריסתו, בכל כך הרבה מובנים. אבל ישנה טעות נפוצה מאוד, בעצם החשיבה של האנשים לפיה בעוד בנית בית דורשת דיוק, תכנון, פיקוח הנדסי ומיומנות רבה ואילו הריסת מבנים זה זבנג וגרנו. אין צורך ב"לדעת" לבצע הרס. פשוט מבצעים אותו. יש שיאמרו שפשוט משתוללים על המבנה ובסוף הוא פשוט נהרס. 

האמת שאין טעות גדולה מזו. עבודת הריסת מבנה חייבת להיעשות לאחר מחשבה עמוקה, ייעוץ הנדסי, דיוק מירבי, שימוש בכלים מיוחדים והתחשבות בכל כך הרבה פרטים – שהיא כמעט מדע בפני עצמו. זו גם הסיבה לפיה אתם חייבים לבחור חברת הריסת מבנים איכותית, כאשר אתם רוצים לבצע הרס של מבנה גדול כקטן.

עולם שלם של הריסה

כאשר יש צורך, מסיבות שונות, להרוס החל מקיר אחד, דרך מבנה שלם ועד קומפלקס ענק של בטון, ישנם כמה דגשים שחייבים לתת עליהם את הדעת. תוכלו לקרוא על כך במאמרים המקצועיים הרבים שכתבנו אבל באופן כללי, ניתן לומר שניתן לחלק זאת ל-4 תחומים עיקריים. הראשון הוא השלב שלפני ההריסה עצמה: פינוי התכולה, ניתוק התשתיות, התכנון המקדים, בחירת הכלים, גידור האזור ועוד. השני הוא ההריסה עצמה: החל משלב הפעלת הכלים שנבחרו לצורך המשימה, הטכניקות השונות, סדר הפעולות ועוד. זוהו שלב קשה, מורכב ומסובך, שכן יש צורך לבצע את העבודה בצורה מושלמת, כזו שתשאיר שטח נקי לחלוטין ואם זאת באופן בטיחותי מאוד.

זהו גם השלב השלישי. סוגיית הבטחון. מדובר לא רק בפעולה מורכבת אלא גם בפעולה מאוד מסוכנת. לצערנו לא מעט פעמים נזהה חברת הריסת מבנים המזלזלת בתחום זה ומסכנת לא רק את חיי העובדים בה אלא גם את חיי האנשים בסביבת אתר ההרס. מעבר לעובדה שיש צורך להרוס את המבנה בצורה חכמה, כדי שהבניין למשל לא יקרוס על העובדים, יש לשמור על כללי בטיחות מחמירים גם לגבי הסביבה, עבודה עם חומרים מסוכנים ושאריות שיכולות לפגוע, גם לאחר הריסתם.

נקודה זו מובילה אותנו לתחום הרביעי שהוא פינוי הפסולת. זוהי נקודה חשובה ביותר שכן מדובר על כמות פסולת עצומה שאסור שתישאר בשטח, לא רק מבחינה אסתטית אלא גם בטיחותית. הפינוי חייב להיות מוסדר לחלוטין ולהביא למצב בו השטח מסודר ונקי בסיומו ולא פחות חשוב, לעשות את הפינוי כפי שהוגדר בחוק ורק לאתרי פינוי מורשים.

בחירת חברת הריסת מבנים מתאימה

בדומה לענפי בניה נוספים (והריסה היא חלק מעולם זה), גם כאן יש חשיבות עצומה לבחירת חברת הריסת מבנים מיומנת או למציאת קבלן הריסות מתאים. ישנם כמה פרמטרים שעליכם לברר ולבדוק טרם ההתקשרות עם חברת הריסת מבנים ואת חלקם נפרט פה. מומלץ לעיין באתר שלנו ולקרוא על חברות שהמומחים שלנו כבר בדקו לגביהם והם מומלצים.

וותק וניסיון. הדבר לא אין תחליף לא במקצועות הבניה ולא בכל תחום אחר. בחירת חברה הריסת מבנים או קבלן מיומנים ומקצועיים הם כמובן בחשיבות עליונה אך לצידם חשוב שיהיה להם גם הניסיון, הוותק והמיומנות בהכרת צורת ההריסה הספציפית לה אתם זקוקים וכי יש להם הניסיון והיכולת לבצע את המשימה בהצלחה. הניסיון חשוב במידה רבה משום שצריך לדעת כיצד לגשת למבנה טרם הריסתו, איך לתכנן וממה להתחיל, באילו כלים להשתמש, מהם המשמעויות הכלכליות של כל צעד ועוד ועוד פרמטרים רבים שיש לקחת בחשבון עוד לפני תחילת עבודות ההריסה. קבלן בעל ניסיון יעזור לכם ויצעד יחד אתכם בנבכי עולם זה לתועלתכם.

ציוד. ישנם שיטות רבות להריסת מבנים. חברת הריסת מבנים איכותית ומקצועית תחזיק במגוון כלים, שיכול לשמש אותה בבחירה חכמה של הכלי הנכון לביצוע העבודה בצורה יעילה. ישנה שיטה של ניסור בבטון העושה שימוש בכלים קטנים יחסית וישנה שיטה של הריסה באמצעות כלי צמ"ה כבדים וגדולים מאוד. כדאי אם כן לבדוק כי הקבלן מחזיק בכלים מתאימים לטובת הריסת מבנה הספציפי שלכם ובתוך כך, כי בתוך התחום של הכלים, יש לו את הכלים הנכונים (למשל יש מספר רב של מסורי בטון, שלכל אחד מהם תפקיד ויתרונות אחרים). מעבר לכך, יש לוודא כי לקבלן יש לא רק את הכלים אלא גם את הידע והניסיון בשימוש מיטבי בהם.

מחיר. השוואת מחירים נכונה לגבי כל קבלן או חברה בענף הבניה ונכונה גם לגבי חברת הריסת מבנים. בסופו של דבר, כאשר תדרשו להריסת מבנים גדולים ולהיקף פרויקט נרחב, ההבדלים יכולים להיות מהותיים. קשה לבצע השוואת מחירים בתחום והדבר דורש מיומנות. מומלץ להתייעץ עם מומחים או לנסות לענות על הנושא באמצעות מדריכים ומחשבונים שונים ברשת. בסופו של יום, היקף המחיר נקבע על פי גודל הפרויקט, וותק חברת ההריסה, סוג הכלים בהם יעשה השימוש, דחיפות העניין, וכן פרמטרים רבים אחרים. 

כדאי לשים לב שהשוואת הפרמטרים נכונה, כך שלמשל שתי הצעות המונחות לפניכם מכילות את אותם הדברים ולא שבאחת מהן, לדוגמא, אין תמחור של שלב פינוי הפסולת לאתר מורשה. בכל מקרה, ההצעה הנמוכה ביותר היא לא ההצעה הנכונה ביותר. בוודאי שאיננו מדברים על הצעה נמוכה במיוחד, הצעה האופיינית לשוק פרות ולא תמיד מוסדר וכזו שמעידה על עיגול פינות של חברת הריסת מבנים זו. בסופו של יום, הריסת מבנים היא לא המקום בו כדאי לכם לחסוך כעת ולגלות שתשלמו על חסכון זה בריבית דריבית בהמשך.

פינוי, ניתוק ושוב פינוי. לפני שסוגרים עם חברת הריסת מבנים, ראוי לבדוק כי היא אכן מספקת שירות מלא. זה מתחיל בסיוע בפינוי תכולת המבנה טרם ההריסה. איננו מדברים על פינוי מחשבים ושולחנות אלא על דברים שהם חלק מהמבנה אבל מיועדים לפירוק מסודר ואולי לשימוש חוזר במבנה החדש. בנוסף, יש חשיבות רבה לשלב ניתוק המבנה מתשתיות כמו מים, חשמל, גז ועוד. אם לא ינותקו תשתיות אלו בחכמה ובזהירות, הם יכולים לגרום לאסון בהמשך. וכאמור, השלב הסופי וההכרחי הוא פינוי הפסולת של הבניין ההרוס. מדובר על גושי ענק של בטון וברזל, שיש וכד' וחובה לפנות אותם לאתר מוסדר ולהשיב את השקט והאוויר הצח למקום.

חברות להריסת מבנים

הקמת מבנה דורשת לא מעט תהליכים הנדסיים ועבודות בנאיות מקצועיות ומורכבות, שבסופו של תהליך כל אלו מעניקים מבנה איכותי, יציב ועמיד אותו ניתן לאכלס לצרכים שונים. למרות שמדובר בלא מעט עבודה, טפסים בירוקרטיים, אישורים והרבה מאוד שנים ישנם מצבים שמבנים יצטרכו לעמוד בפני הריסה מבוקרת המבוצעת רק על ידי חברות להריסת מבנים.

ממש כפי שתהליך הקמת מבנה דורש עבודה מאומצת ומקצועית, כך גם תהליך של הרס מבנה לא משנה מהן הסיבות שמובילות להריסתו. לכן חשוב למצוא את חברת הריסת המבנים המקצועית ביותר לביצוע העבודה בשטח, ובשורות הבאות נרחיב על כל התהליך הכרוך בכך.

הריסת מבנים – מה זה אומר?

הרס של מבנה הוא בדיוק כפי שהוא נשמע, תהליך הריסה ופירוק של מבנה עומד. מבנה כזה יכול להיות בניין מגורים, בית קרקע, מוסד ציבורי ואפילו מבנים ומחסנים קטנים או לחילופין שטחי מסחר עצומים או מגדלים גבוהים. תהליך ההריסה של מבנים יכול לכלול הרס חלקי או מלא, בהתאם לפרמטרים רבים כמו מצב המבנה הדורש הריסה, הסיבות שמובילות להריסתו, המטרה של עבודת ההריסה ותנאים אחרים.

כדי לבצע הריסת מבנים יש להשתמש בכלים ייעודיים לכך, לרוב יהיו אלו כלים ששימשו להקמה של מבנים כמו דחפורים, טרקטורים וציוד מכני כבד אחר. השיטות והתהליכים של הרס מבנים הם רבים ומגווני, ונרחיב עליהם בהמשך המאמר.

אלו מבנים חברות להריסת מבנים יכולות להרוס?

כיוון שפעולת הריסת מבנים מתייחסת למגוון רחב של מבנים, חברות להריסת מבנים יכולות לבצע את הרס המבנים על פי היכולות המקצועיים שהן מחזיקות, האישורים המתאימים לביצוע העבודה וכן הכלים המכניים המתאימים לכך. ישנן חברות הריסת מבנים שיש להן את האישורים לבצע רק הרס חלקי של מבנים, לעומת חברות אחרות שיכולות לבצע הרס מלא אך רק של מבנים קטנים.

בנוסף אליהן יש כמובן גם חברות להריסת מבנים שרשאיות לבצע עבודות הריסה לכל סוג של מבנה, בין אם מדובר על הריסה חלקית או מלאה, הריסת מבנה קטן או גדול וכן הריסה ופירוק של כמה מבנים יחד הנמצאים בשטח אחד ייעודי להריסה.

מהן הסיבות המרכזיות להרס מבנים?

ההחלטה על הרס של מבנה היא איננה החלטה של מה בכך, ולרוב מדובר על סיבות מהותיות המובילות להחלטה הזו כמו הסיבות הללו:

  • חידוש מבנה מהיסוד – אפשר לומר כי מדובר על הריסת מבנים מתוך החלטות כלכליות, כאשר מעוניינים לפרק מבנה ישן ולהקים במקומו אחד חדש. לרוב יהיה מדובר על הריסת מבנה כחלק מפרויקט פינוי בינוי שנעשה ברשויות מקומיות, או החלטה אישית של יזם או בעל שטח שרוצה לשדרג את המבנה הקיים שהוא ישן יותר. במקרים הללו תהליך הפירוק וההרס של המבנה הקיים מתבצע במלואו, כאשר המטרה היא להקים מבנה חדש וגדול יותר כך שינצל בצורה מיטבית את שטח הנדל"ן הקיים, ובמקביל יצליח להגדיל את ההכנסה הכלכלית עליו.
  • פירוק מבנה לא חוקי – סיבה נוספת שמובילה להחלטה על הרס מבנים היא חוקית, כאשר עולה הצורך לבצע פירוק והריסה של מבנה שהוקם בצורה שאיננה חוקית על פי הרשום בהיתרי הבנייה. החלטה זו מהווה סנקציה משמעותית מאוד עבור בעלי המבנה, ולרוב מדובר על פעולה שנעשית לאחר מתן אזהרות וסנקציות נוספות לבעלי הנכס. במידה ומדובר על בנייה לא חוקית של חלק מסוים במבנה, תהליך ההריסה יהיה חלקי בהתאם לשימוש החורג שנעשה. אם מדובר על מבנה שלם שנבנה שלא כחוק, פעולת ההריסה תעשה באופן מלא.
  • בעיות בטיחותיות – זוהי סיבה חשובה ומשמעותית שהובילה בזמן האחרון להרס מבוקר של לא מעט מבנים, שאלו למעשה מבנים ישנים מאוד ולא מתוחזקים המהווים סכנה בטיחותית של ממש עבור מאכלסי המבנים. במקרים כאלו המטרה של הרס המבנה היא סיבות הנדסיות, כאשר יש חשש שללא הריסה ופירוק מבוקרים המבנה יקרוס מעצמו ויגרום נזק לסביבה או לנפש. מבנים כאלו המיועדים להריסה מוגדרים כמפגעים סביבתיים, ולכן לרוב ההחלטה בנוגע להריסתם תהיה מהירה והפעולה תתבצע במהירות. 

תהליכי הריסת מבנים – כיצד זה מתבצע?

תהליך ההריסה של מבנה יכול להשתנות על פי המצב והמאפיינים של כל מבנה, וכן בהתאם לסיבות שמובילות להרוס אותו בצורה חלקית או מן היסוד. אחד מהתהליכים כולל הרס מבוקר באמצעות פירוק מחושב ואיטי מאוד, כזה שמאפשר לפרק חלקים שלמים מתוך המבנה בצורה הדרגתית.

תהליך נוסף הינו תהליך פירוק והריסה כללי, שאינו כולל פירוק מבוקר של חלקים מהמבנה אלא מתבצע לרוב באמצעות קידוח ממוקד ואגרסיבי של כלל חלקיו כדי למוטט ולהרוס אותו באופן מלא. התהליך האחרון והפחות נפוץ הינו פיצוץ מבוקר של המבנה, שזה נעשה לרוב במבנים פתוחים וגדולים שאינם סמוכים למבנים אחרים.

כיצד לבחור חברה מקצועית להריסת מבנים?

חשוב לזכור שלא כל קבלן יכול לבצע עבודת הרס מבנים, אלא רק קבלן מוסמך המחזיק בוותק, ניסיון וכן אישורים מתאימים לכך. חברות להריסת מבנים משתמשות בציוד המתאים לביצוע עבודת ההריסה, כשכל עבודה כזו מתבצעת בדיוק מירבי וחשיבה מקצועית בהתאם למטרת הפירוק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן