הריסת מבנים – מתי, איך ובאילו שיטות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסת מבנים היא משימה שחייבת להתבצע בצורה מקצועית על מנת שלא לגרום לנזק סביבתי ופגיעה ברכוש ואנשים, חס וחלילה. הדרך הבטוחה לבצע זאת היא באמצעות קבלן בעל הסמכה שמכיר את כל שיטות העבודה המוסכמות בחוק.

מתי צריך להרוס מבנה ואיך ניתן לבצע זאת? הנה מידע שיעשה לכם קצת סדר בעניין.

הריסת מבנים – מתי הדבר נדרש?

ישנם כמה תרחישים שבהם אין ברירה וצריך להרוס מבנה:

#1 טיפול במבנה מסוכן – ישנם מבנים שעבורם התקבל צו שמחייב הריסה חלקית או מלאה שלהם בשל העובדה שהם מסוכנים לציבור. הדבר נובע עקב החשש שאולי הם יקרסו על יושביהם, כמו במקרה של בניינים ישנים מאוד או כאלה חדשים שהתגלו בהם ליקויי בנייה חמורים.

#2 מבנים לא חוקיים – הרשות המקומית יכולה להוציא צו הריסה למבנה שהוקם בצורה לא חוקית. ההריסה יכולה להתייחס למבנה שלם (למשל, מבנה בטון שהוקם בחצר פרטית ללא קבלת היתר בנייה) או לחלק ממנו, כדוגמת מרפסת שהורחבה שלא בהיתר.

#3 הריסה לטובת הרחבה – הדבר יכול להידרש במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית, ביניהם פינוי-בינוי או תמ"א 38, שכוללים לפני ההרחבות והחיזוקים השונים גם תהליכים של הריסת מבנים שלמים, קירות, עמודים ועוד.

למי מותר לבצע הריסת מבנים?

על פי החוק, עבודות הריסה ופינוי צריכות להתבצע אך ורק על ידי קבלן מורשה כאשר מדובר במבנה שעשוי מבטון מזוין או בכזה שיש לו יסודות לקרקע (מרבית המבנים למעשה). הריסה של מבנים מהסוג הזה שתתבצע שלא בדרך הזאת מהווה עבירה פלילית ואסורה על פי חוק.

הסיבה לכך היא מאחר ומדובר בתהליך מאוד מסוכן שצריך להתבצע בצורה מסודרת על מנת למנוע פגיעה בעוברים והשבים, בעובדים ובתשתיות. נדגיש גם שבדיוק כמו שתהליך הקמת מבנה מחייב קבלת היתר בנייה, גם הריסה של מבנה מחייבת אישור מהרשויות. יוצא דופן הוא המקרה של מבנה שהוקם בצורה לא חוקית ואז אין צורך בקבלת היתר.

באילו שיטות אפשר להרוס מבנה?

ישנן מספר שיטות מובילות להריסת מבנה:

ניסור בטון בשיטת היהלום – בשיטה זו משתמשים במסור דיסק או רצועת פלדה שמצופים באבקת יהלומים ומצוידים במערכת קירור מים. הכלים האלו מסוגלים לחתוך כל סוג של בטון ובכל עובי ומשתמשים בהם כשמעוניינים להרוס חלק ממבנה, למשל תקרה, מדרגות ועוד.

דחפורים – באמצעות הכלים הכבדים הללו ניתן לפגוע ביסודות המבנה בצורה מבוקרת עד שהוא מתמוטט בכיוון הנכון לפי התוכנית שנקבעה.

כדור פלדה – אלמנט זה מחובר לשרשרת ברזל מאוד מסיבית שמעוגנת למנוף. ברגע שהמנוף זז לכיוון מסוים גם כדור הפלדה זז, פוגע במבנה בכל פעם עד שהוא מתמוטט לגמרי.

פיצוץ מבוקר – כשמדובר במבנים שאינם נגישים לכלי עבודה או כשהם מסיביים מאוד והשיטות האחרות לא יצליחו להרוס אותם, ניתן לבצע פיצוץ מבוקר שלמעשה גורם לקריסת המבנה לתוך עצמו. פירוט נוסף במדריך של קל בטון.

כל שיטה נבחרת על פי הממצאים בשטח, צרכי המשימה ומידת ההרס הנדרשת. כאשר מבצעים הריסת מבנים עם קבלן מורשה ניתן להיות בטוחים שתיבחר השיטה המתאימה, שהמשימה תתבצע בצורה בטוחה ושהעבודה תכלול גם את הכנת השטח לקראת ההריסה (כולל סימון ותיחום) ואת פינוי פסולת הבניין שנוצרה למקומות שמאושרים לכך על פי חוק.

WORK SITE

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן