הריסת מבנים בדרך מבוקרת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסת מבנים בדרך מבוקרתענף הבנייה משגשג מאוד בשנים האחרונות בארץ, וכיום ניתן לראות כמעט בכל עיר מרכזית עגורנים וציוד מכני כבד אחר הפועלים במרץ באתרי בנייה. ברוב המקרים עבודות הבנייה נעשות בשטחי נדל"ן שהוכשרו למטרות בנייה, אך ישנם לא מעט אתרי בנייה שנמצאים בשטחים בנויים במטרה להקים מבנים חדשים במקום ישנים שניצבים באזור.

בכדי שניתן יהיה להקים מבנה חדש במקום מבנה קיים ועומד, יש צורך להרוס את המבנה הישן בצורה מבוקרת ומקצועית. הריסת מבנים בדרך מבוקרת הינה פעולה שנעשית על ידי קבלני הריסה מוסמכים, שאלו רשאים לבצע עבודות פירוק והריסה של מבנים קיימים למטרות שונות ועל פי ההיתרים המתאימים.

למה צריך להרוס מבנים?

כאמור, אחת מהסיבות המובילות לביצוע הרס של מבנים היא חידוש ושיפור שטח נדל"ן קיים, כאשר הרס של המבנה הישן מעניק את האפשרות לבנות במקומו מבנה חדש, גדול ומודרני יותר המצליח לנצל בצורה מיטבית את שטח הנדל"ן הקיים. במקרים כאלו יהיה מדובר לרוב על מבני מגורים שנמצאים בשטחים עירוניים, כאשר ההחלטה על הרס מבנה והקמת אחד חדש נעשית על ידי כל תושבי הבניין או בהחלטה מנהלית של הרשות המקומית.

למרות שמדובר בפעולה מורכבת של הרס מבנה, זוהי הדרך הטובה ביותר בה אפשר להקים מבנה חדש לחלוטין מבלי להתבסס על יסודות ושטח מבנה קיים, שעשוי לפגוע ברווח הכלכלי שניתן להשיג מהקמת מבנה משופר. 

סיבה נוספת שיכולה להוביל להחלטה של הרס מבנים היא בטיחותית מבחינה הנדסית, כאשר מתגלים כשלים וליקויים נרחבים במבנים קיימים. בכדי שמבנה יחזיק מעמד לאורך זמן ויהיה יציב ובטיחותי, יש לבדוק את יסודות המבנה ולהבטיח כי הם חזקים מספיק למניעת קריסה כתוצאה מבלאי או רעידות אדמה. בדרך כלל מבנים ישנים צוברים בלאי כתוצאה מנזקים סביבתיים, כשמבנים שנמצאים באזורים עם לחות גבוהה חשופים יותר להצטברות בלאי וליקויים בעמידות המבנה.

לכן הרס מבנים מסיבות בטיחותיות נועד למנוע אסון כתוצאה מהתמוטטות טבעית של בניין ישן שניזוק, עם פעולת הריסה מבוקרת, מדויקת וכמה שיותר עדינה כדי למנוע מאי היציבות של המבנה לקרוס מתוך עצמו בתהליך ההריסה.

מי קובע מתי צריך להרוס מבנה מסוכן?

יש לא מעט מבנים ישנים ברחבי הארץ המאכלסים אנשים לצרכים שונים, אך אין זה אומר כי כל מבנה ישן צריך להיהרס כדי למנוע סכנת קריסה. בדרך כלל מבנים מסוכנים הם כאלו שלא עברו תחזוקה מתאימה במשך זמן רב, כך שיסודות המבנה התערערו במרוצת השנים וצברו לא מעט נזקים וליקויים. ברוב הרשויות המקומיות מתבצעות אחת לתקופה בדיקות של מבנים ישנים, במטרה למנוע קריסות ונזק רב ולאפשר לבצע תיקונים וחיזוקים בזמן.

לכן אם במהלך הבדיקות מתגלים ליקויים נרחבים שלא מאפשרים תיקון ומציבים את המבנה כמסוכן לאכלוס, יש לפנות את תושביו ולהוציא צו הריסה למבנה והזמנת קבלן הריסת מבנים. את ההחלטה על הגדרת מבנה מסוכן והוצאת צו הריסה מעניק מהנדס בניין מוסמך, לאחר שבחן את כל חלקי המבנה וזיהה את הסכנות הממשיות שיש בו.

מה התהליך המקדים להריסת מבנים?

כשם שתהליך הקמת מבנה חדש מחייב הוצאת היתרים מתאימים לכך, גם במקרה של הריסת מבנים בדרך מבוקרת יש צורך להשיג אישורים והיתרים מתאימים לביצוע ההריסה. הוצאת צו הריסה למבנה נעשית דרך הועדה של הרשות המקומית, או לחילופין הוראה של בית משפט, ורק לאחר קבלת הצו יש לפנות לקבלן הריסה מוסמך שיבצע את פעולת ההריסה בצורה מבוקרת.

בטרם התהליך מתבצע, חברת ההריסה תגיע למקום בו המבנה נמצא כדי להעריך את מצבו ולקבוע את שיטה בה הוא ייהרס. את הבדיקה הזו מבצע רק קבלן בניין מוסמך, והוא מחליט האם יהיה צורך בהרס חלקי או מלא וכן האם תהליך ההריסה יתבצע בצורה איטית והדרגתית או כמה שיותר נרחבת.

הריסת מבנים בדרך מבוקרת – כיצד התהליך מתבצע?

קבלן ההריסה מבצע את עבודות ההריסה בדרך מבוקרת, מחושבת וכמה שיותר מדויקת על פי המצב של הבניין והמטרה של פעולת ההריסה. אחת מהשיטות להריסת מבנים בצורה מבוקרת היא על ידי ניסור וקידוח עם מקדחי יהלום, שזוהי נחשבת לשיטת הריסה מדויקת במיוחד המתבצעת בצורה איטית והדרגתית. בדרך הזו הקבלן יכול להסיר עמודים, קורות וחלקים ספציפיים אחרים מתוך המבנה ובכך למנוע נזק לסביבה בה ניצב המבנה שנהרס.

שיטה נוספת הינה שיטת ההריסה הנרחבת יותר, שזו מתבצעת באמצעות כלים כבדים המכונים צמ"ה (ציוד מכני כבד). בתהליך הזה המבנה מפורק ונהרס על ידי הפעלת לחץ מכלים הנדסיים כמו דחפורים, בולדוזרים, טרקטורים ולעיתים גם כדורי הריסה בכדי לאפשר הרס רחב ומהיר יותר של חלקים שלמים מהמבנה כמו קירות, תקרות ורצפות.

קיימת שיטה נוספת לצורך הריסת מבנים בדרך מבוקרת, אך היא לא נחשבת לשיטה נפוצה בשימוש כיוון שהיא מבצעת הרס נרחב מאוד העשוי להזיק למבנים סמוכים. בשיטה הזו משתמשים בחומרי נפץ בכדי לפוצץ את המבנה שמיועד להריסה, כך שהתהליך הינו מהיר במיוחד ונעשה באופן מלא אך כאמור מציב לא מעט סיכונים עבור אזורים ומבנים סמוכים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן