הריסת מבנה ברחובות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסת מבנה ברחובותהריסת מבנה ברחובות הוא תהליך מורכב יותר מאשר הריסת מבנה פרטי במקום פחות נפוץ. כאשר אנחנו עומדים לפני הרס של מבנה יש הרבה נתונים שעל הממונה על האירוע לבחון. ברוב המקרים, כאשר מדובר על הריסת מבנה ברחובות בעלי המקצוע יעמדו מול תהליך מורכב יותר בשל הצפיפות הגבוהה, מבנים צמודים ונתוני תחבורה נוספים שקיימים באזור. ריכזנו עבורכם את כל המידע הנדרש לפני תהליך הריסת מבנה ברחובות.

 

מה זה הריסת מבנה?

הריסת מבנה כשמו כן הוא. מגיעים למבנה מסוים והורסים אותו מסיבה כזאת או אחרת (בהמשך נציין את הסיבות). הריסת מבנה כוללת מספר שלבים, כאשר השלב הראשון והקריטי ביותר להמשך הפעילות הוא קבלת אישור מטעם הרשות המקומית, היתרים ועוד. בשביל לקבל את האישור יש להציג תוכניות עבודה, על המהנדס למצוא פתרונות לכל הסיכונים האפשריים וכמובן, נדרשת הסכמה של בעלי הדירות במקרה בו מדובר על חידוש עירוני. הריסת מבנה כוללת שימוש בציוד מגוון, יש מספר שיטות של הריסת מבנים:

  1. קבלן בטון – השיטה הנפוצה ביותר עבור הריסת מבנה ברחובות הוא להיעזר בבעל מקצוע – קבלן בטון. באמצעות כלי ניסור ייעודיים המצופים יהלום ניתן יהיה להרוס את המבנה בצורה יותר ממוקדת. לדוגמא, כאשר מדובר על קיר משותף של מבנה סמוך, רק קבלן בטון יוכל לבצע את העבודה מבלי לגרוע נזק. השימוש בקבלן בטון היא עבור עבודות נקודתיות, הריסת מבנה שלם או חלקי. 
  2. כלי הנדסה – ברוב המקרים אנחנו לא נצפה דווקא בכלי הנדסה שיופיעו ברחובות רחובות בשל הצפיפות הגבוהה. עם זאת, כאשר יש גישה וכאשר ישנם היתרים לביצוע המלאכה באמצעות כלי הנדסה, אנחנו נראה הריסת מבנה בצורה יותר זריזה מאשר על ידי קבלן בטון. לעיתים ניתן יהיה לשלב בין קבלן בטון ובין כלים הנדסיים ובכך לקבל את התוצאה הבטוחה ביותר. כלי הנדסה כוללים מחפרונים, טרקטורים וכד'. 
  3. פיצוץ – יש מקרים בהם נוכל להיעזר בפיזור מוקדים שונים של הפצצה ובאמצעות פיזור ממוקד המבנה קורס אל תוך עצמו. כמובן, ברחובות נוכל לראות שהשימוש יהיה פחות נפוץ. השימוש העיקרי בשיטה זו של הריסת מבנים היא עבור מבנים גבוהים, אצלם הגישה פחות יעילה באמצעות כלים הנדסיים. גם כאן, השיטה פחות נפוצה והבירוקרטיה להשגת שיטת עבודה זו מורכבת.

 

הריסת מבנה ברחובות – מתי זה קורה?

יש מספר מקרים בהם נדרש להרוס מבנים: חידוש עירוני, בניה לא חוקית, מבנה מסוכן.

  • חידוש עירוני – כל מי שצעד ברחובות רחובות בשנתיים-שלוש האחרונות יכל לראות שברחובות מחדשת את עצמה. מבנים רבים נמצאים בתהליך תמא 38, חלקם עומדים או באמצע תהליך פינוי בינוי. שיטה זו נקראת חידוש עירוני, כאשר אנחנו לוקחים מבנה ישן, הורסים אותו, מכינים את הקרקע לבנייה ולבסוף מקימים מבנה חדש על גביו. שיטה זו מעולה עבור עיריות שונות בשל עלות השווי שלהם, וכמובן גם עבור בעלי הדירות. תהליך זה מאושר על ידי הרשות המקומית, אך יש לקחת בחשבון גם נתונים שונים הכוללים תשתיות עירוניות ותחבורה בעיר.
  • בניה לא חוקית – כל מבנה שנבנה בצורה לא חוקית עשוי להיהרס לאחר החלטות משפטיות. כיום, כל מבנה חייב להחזיק בתקן של היתר בנייה. ולאו דווקא מבנים בלבד, לפעמים מדובר על חדרים נוספים. כל שינוי מהותי שנוצר בחלל הבית מחייב היתר בנייה. כאשר בית המשפט קובע כי יש להרוס מבנה לא חוקי, יש להרוס אותו בהתאם לתקנות הקבועות בחוק. ההריסה מתבצעת על ידי תכנון של מהנדס בניה ובאמצעות קבלני משנה כמו קבלן בטון.
  • מבנה מסוכן – לצערנו אנחנו שומעים יותר ויותר מקרים בהם מבנים קורסים ללא שום התראה מוקדמת. יש לערוך בקרה לכל מבנה ישן או מבנה שצפוי לעמוס בשל קריסה בשל ידיעות כאלה ואחרות. האחריות של מהנדס המבנה הוא לערוך בדיקות שגרתיות ומעבר לכך, כל תזוזה או סימן במבנה חייב להיות מוכרז על ידי הדיירים במבנה כדי למנוע סכנה ממשית. ישנן עוד סיבות להריסת מבנים, מדובר על סיבות משפטיות לרוב.

 

כמה עולה הריסת מבנה ברחובות?

הריסת מבנה ברחובות משתנה בהתאם להיקף העבודה, סוג הבניה, היתרים, אישורים והרשימה עוד ארוכה. עם זאת, ריכזנו לפניכם מחירים המתייחסים באופן פרטני לכל שלב וחלק בהריסת מבנה, וכמו כן מחירים ממוצעים לכל אחד מהגורמים:

 

סוג הריסה מחיר למ"ר הערות
הריסת קיר בלוקים 100-150 ש"ח קבלן ניסור בטון מבצע את העבודה
קיר משותף 100-140 ש"ח מותנה באישור שני הצדדים
הריסת קיר גבס 50-120 ש"ח
הריסת תקרה 50-140 ש"ח המחיר מתייחס לתקרות בשטח העולה על 60 מ"ר
הריסת אמבטיה 100-150 ש"ח כולל פינוי פסולת
הריסת מבנה כולל 220-350 ש"ח המחיר כולל פינוי פסולת
הריסת מבנה מבטון 250-400 ש"ח הריסה ממוקדת בשיתוף קבלן בטון
הריסת בניין 250-500 ש"ח בהתאם לשיטת ההריסה

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב חייגו 072-3934088 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הריסות מבנים ופינוי פסולת

המרכז להריסות מבנים ופינוי פסולת מתמחה במתן מידע בתחום הריסות מבנים ופינוי פסולת, כל מה שרציתם לדעת על הריסות מבנים ופינוי פסולת במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו דילוג לתוכן